گزارش اختصاصی ایسکانیوز از پشت پرده اتفاقات پرسپولیس/آقای گل هایی که پاس می خواهند/ سر منشا بی کلاه می ماند؟

تصور کنید منشا در کنار طارمی قرار بگیرد و این دو نفر در نوک پیشانی خط حمله پرسپولیس بازی کنند!

به گزارش ایسکانیوز، لیگ هفدهم و خط حمله آتیش پرسپولیس! زوج منشا و طارمی قرار است امسال عنوان بهترین خط حمله را از آن خود کنند. مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته تیم فوتبال پیکان در روزهای نقل و انتقالات تابستانی به تیم پرسپولیس پیوست و طارمی هم پس از اتمام حواشی ها و همه کش و قوس ها بالاخره در جمع سرخ ها ماندنی شد. البته گفتنی است؛ این سرو صدای طارمی برای جدایی از پرسپولیس سبب شد تا همگان بر این باور باشند که حضور منشا زنگ خطری برای طارمی می تواند باشد!

در لیگ شانزدهم تقابل منشا و طارمی بر سر کسب عنوان آقای گلی از جذابیت ها به شمار می رفت که با پیوستن منشا به پرسپولیس این حساسیت و جذابیت دو چندان شده است. وی در فصل گذشته توانست عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد؛ پرسپولیس با خرید منشا توانست خط حمله خود را تقویت کند. بسیاری از کارشناسان فوتبالی حضور منشا و طارمی را در خط حمله سرخپوشان زوج دست نیافتنی می دانند که می‌توانند برای هر تیمی به یک کابوس تبدیل شوند.

مردان برانکو در بیشتر روزها بدون طارمی در اردو 10 روزه اوکراین تمرینات خود را پیگری کردند. در این اردو منشا به عنوان مهاجم فیکس در دیدارهای تدارکاتی قرار گرفت و توانست برای سرخپوشان گلزنی کند. با این حساب اگر طارمی در طول فصل موقعیت‌های گلزنی را از دست بدهد حتما طعم نیمکت نشینی را می‌چشد زیرا منشا از قابلیت‌هایی برخوردار است که با تزریق هافبک‌های تهاجمی خوب پرسپولیس می‌تواند فرصت‌ها را به گل تبدیل کند و این می‌تواند خطری بزرگ برای آقای گل لیگ برتر باشد.

البته اگر دوستان اجازه کار به منشا بدهند! متاسفانه در فوتبال ایران بازیکن سالاری و باند بازی در تیم ها موج می زند؛ شاید هنوز سال گذشته را یه یاد داشته باشیم، موقعیت هایی که آقای گل خراب می کرد از تعداد گل ها بیشتر بود. دلیلش هم تنها غیبت رامین رضاییان در ترکیب اصلی بود! طارمی تک به تک با گلر حریف را خراب می کرد اما پاس های رامین را به هر نحوی بود به گل تبدیل می کرد. همه این کار ها برای درفشار گذاشتن برانکو بود تا رامین دوباره فیکس شود؛ اما مربیان خارجی در ایران نشان دادند که برای داشتن تیم قوی هرگز به سمت بازیکن سالاری نخواهند رفت. سرمربی پرسپولیس هم در طول فصل نشان داد برای داشتن تیم موفق هرگز روی یک بازیکن اتکا نمی‌کند و به راحتی رامین رضاییان که توانست عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد را از ترکیب اصلی این تیم خط زد و به حواشی خاتمه داد.

همین زد و بندهای فوتبال است که کمی هواداران را نگران می کند. طارمی از تمرینات گروهی تیمش دور بوده و شاید حداقل درچند بازی اول نیمکت نشین باشد؛ این موضوع می تواند روی کار منشا اثر مستقیم داشته باشد، پاس هایی که هیچوقت به منشا نخواهند رسید تا گل شوند! اگر نگرانی هواداران به حقیقت بپیوندد حسابی کار برانکو سخت می شود، گرچه پروفسور سرخ ها کارش را خوب بلد است اما این موضوع لطمه بزرگی به پرسپولیس خواهد زد.

باتوجه به اینکه خبرهای بسیاری درباره مصدومیت گادوین منشا به گوش می‌رسد این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای طارمی باشد. در همین راستا خبر می‌رسد مشکل منشا مربوط به ناحیه هموروئید او است و این بازیکن برای بهبود ناراحتی خود نیاز به جراحی این ناحیه دارد. شنیده می‌شود این نوع جراحی مدتی دوران نقاهت خواهد داشت و مشخص نیست این بازیکن تا چند وقت درگیر این مشکل باشد. اگر این بازیکن به زیر تیغ جراحان برود قطعاً بازی‌های هفته ابتدایی لیگ را از دست خواهد داد.

اما بی توجه به مصدومیت منشا و حضور قطعی طارمی در ترکیب اصلی این دو بازیکن می توانند شگفتی ساز شوند؛ تصور کنید منشا در کنار طارمی قرار بگیرد و این دو نفر در نوک پیشانی خط حمله پرسپولیس بازی کنند. در این صورت، وحید امیری به پست اصلی خود برمی گردد و وینگر چپ بازی می کند. ترافیک در خط میانی افزایش پیدا خواهد کرد. فرشاد احمدزاده که رابطه صمیمانه ای با برانکو دارد، وینگر راست باقی می ماند و محسن مسلمان هم جایگاهش حفظ خواهد شد.

منشا و طارمی در کنار مسلمان، احمدزاده و امیری می توانند خطرناک ترین ترکیب تهاجمی لیگ هفدهم را تشکیل دهند و به پرسپولیس بالاترین میزان کمک در کسب موفقیت دوباره در فصل آینده را بدهد. سرخپوشان در لیگ بعدی رویایی خواهد بود به شرط آن که پرسپولیس به صورت تیم و یکدل و با هدف به زمین برود!

601

کد خبر: 807779

وب گردی

وب گردی