از قاضی اصرار و از متهم انکار/پای رستم هم به دادگاه نفتی باز شد

مهدی شمس گفت: وزیر نفت سال ۹۰ از زنجانی تقدیر کرد این یعنی وزیر به زنجانی اعتماد داشته است. وزیر زنجانی را از زمانی که در قرارگاه خاتم بوده می شناخته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مهدی شمس در ادامه دفاعیات خود با اشاره به زمان انعقاد تفاهم نامه وزرا گفت: در آن زمان من اصلا ایران نبودم.

وی ادامه داد: پورمختار در 11 تیر در مقام رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کردند که ایشان برای فروش نفت کمک هایی داشتند به طوری که 12 میلیارد از طریق ایشان یعنی زنجانی نفت فروخته شود.

وی افزود: من که طرف قرارداد اقایان نبودم شما می گویید سهامدار بودند یعنی طرف قراردارد بودن.

قاضی مقیسه خطاب به شمس گفت: شما موظف بودی نفت را بفروشی و پولها را برگردانی.

شمس در ادامه افاعیات خود گفت: ذهنیت شما فقط بر اساس کیفرخواست است و به اسنادی که من در این دادگاه ارائه می دهم، هیچ توجهی نمی کنید. هر چه من می گویم شما باز حرف خود را می زنید که همه اش بر اساس کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: سال 90 وزیر از بابک زنجانی تقدیر و تشکر کرده و اسناد ان هم موجود است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: تقدیر و تشکر سال 90 چه ربطی به فروش نفت دارد.

شمس در پاسخ گفت: این یعنی وزیر به زنجانی اعتماد داشته است. وزیر زنجانی را از زمانی که در قرارگاه خاتم بوده می شناخته است.

قاضی گفت: منفرد بارها پشت ما حرف زده است اما اینجا باید بگویم که در مالزی که نیاز به کشتی برای خالی کردن نفت وجود داشت که این فرد شبانه کشتی را برای تخلیه هماهنگ کرد.

شمس ادامه داد: با اعتماد شخص وزیر نفت به زنجانی فروخته شده است.

قاضی: شما از خودتان دفاع کنید.

شمس: دارم از خودم دفاع می کنم، شما من را معرف اعلام کردید من می گویم وزیر وقت به خوبی با زنجانی آشنا بوده است. وقتی همه آقایان تایید کردند شما می گویید من معرفی کردم؟

قاضی گفت: اعتماد رستم قاسمی را شما جلب کردید؟

شمس ادامه داد: من اصلا وزیر نفت را ندیده بودم که بخواهم اعتماد جلب کنم، من دروغ می گویم کیفرخواست راست می گوید؟اگر اینگونه باشد که دیگر دادگاه معنایی ندارد. ادعای کیفرخواست برای اتهام من کاملا غیرواقعی است و این موضوع کاملا مشخص است. من در پاییز 91 استعفا دادم.

قاضی ادامه داد: شما وقتی پول را گرفتید و خرج کردید حالا با بهانه اینکه فال ورشکست شده و در نفت آب بوده دیگر نخواستید پولی را بگیرید، استعفا به کی دادید؟

شمس گفت: به زنجانی، چون او کارفرمای من بود، آقای جشن ساز به من گفت الان موقع جهاد است و پشت زنجانی را خالی نکن، من به آقای یزدی گفتم انحراف وجود دارد و نمی خواهم کار کنم ایشان گفتند کار را ادامه بده هرجا انحراف دیدی من را مطلع کن.

701

کد خبر: 807780

وب گردی

وب گردی