دکتر فرهاد رهبر: هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و تجاری سازی آن با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و تجاری سازی آن با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است و باید از علم تولید ثروت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با تشکر از حسن اعتماد اعضای هیات امنای دانشگاه بخصوص دکتر ولایتی گفت: از این عزیزان تشکر می کنم به این جهت که با اعتماد به اینجانب ، بنده را لایق سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی دانستند تا امروز در کنار اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه باشم.امیدوارم با همکاری تمام مجموعه دانشگاه بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به اهداف بلند خود برسانیم.

تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی پاسخی به نیازهای آموزشی و علمی جمهوری اسلامی ایران بود

وی با بیان اینکه طبق سخنان دکتر ولایتی؛ تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی پاسخی به نیازهای آموزشی و علمی جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز بود، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی طی چند دهه فعالیت، توانسته این نیاز گسترده را به خوبی پاسخ دهد و تمامی کارشناسان و مطلعین در امر آموزش عالی به این موضوع اعتراف دارند که دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم نوپا بودنش نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که قدمت طولانی دارند، توانسته سرعت خوبی در حوزه علم، تحقیق و پژوهش به دست آورد.
دکتر رهبر ابراز امیدواری کرد که بتواند با کمک تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه و رکن مهم‌تر این دانشگاه یعنی دانشجویان، ‌ارتقای علمی دانشگاه را سرعت بخشد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید پیشرفت هر کشوری، توسعه علم و فناوری در آن کشور است، گفت: بنا بر این فرمایشات، حیات آینده هر ملتی بستگی به میزان توجه آن ملت به علم دارد و قاعدتاً دانشگاه آزاد اسلامی توانسته میزان توجه به علم را در جامعه اثبات کند.

نوآوری و نواندیشی مخصوص اعضای هیات علمی و اساتید نیست

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نوآوری و نواندیشی مخصوص اعضای هیات علمی و اساتید نیست و نیروهای جوانی که در حال آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، می توانند در عرصه نوآوری و نواندیشی با مدیریت، رهبری و هدایت اعضای هیات علمی نقش اساسی ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه نوآوری و نواندیشی دو الزام اصلی با عناوین توان علمی و جرأت علمی دارد، اظهار داشت: دانشگاه ها در جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به توان علمی لازم برسند ولی بنا به دلایلی، هنوز جرأت علمی میان اساتید و دانشجویان به وجود نیامده است که دلیل آن، این است که ما نتوانسته ایم از علم برای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده بهره بگیریم.

باید علم را در خدمت مردم، معیشت ، ایجاد ثروت و ارزش افزوده قرار دهیم

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع که اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان محقق شود نیز به همین موضوع تاکید دارد، گفت: ما باید بتوانیم علم را در خدمت مردم، معیشت ، ایجاد ثروت و ارزش افزوده قرار دهیم و این امر نیاز به جرأت علمی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه تبدیل ایده به محصول دارای ریسک هایی است که جرأت را از محقق گرفته است، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های خود و با کمک مجموعه این دانشگاه تصمیم دارد با هدف تولید ثروت از علم، جرأت علمی را به توان علمی دانشگاه اضافه کند.

درآمدهای ناشی از فعالیت های پژوهشی می تواند به ارتقای علمی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با تولید ثروت از علم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند اداره امور خود را بهتر پیش ببرد گفت: امروز این دانشگاه نمی تواند با تکیه به درآمدهای ناشی از مسائل آموزشی و شهریه، به اهداف خود برسد. ایجاد منابع درآمدی ناشی از فعالیت های پژوهشی می تواند به ارتقای علمی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

تحقیق و پژوهش در دانشگاه فارغ از جناح و دسته بندی خاصی است

دکتر رهبر با تاکید بر این موضوع که امر تحقیق و پژوهش جناح و دسته بندی نمی شناسد، گفت: اگر ما بخواهیم با جناح‌بازی، دسته‌بندی و گروه بازی در دانشگاه، امر تحقیق و پژوهش را مدیریت کنیم، حتماً دچار خلاء جدی و سکون خواهیم شد.
آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی محققین در سطح کشور و دنیا باز است
وی خاطرنشان کرد: از تمامی جناح ها، ‌دسته ها، گروه‌ها و تفکرات که می توانند در عرصه توسعه علم و پژوهش کمک کند، دعوت می کنیم و آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی محققین در سطح کشور و دنیا باز است.
دکتر رهبر با تاکید بر اینکه ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی سرعت پیشرفت علم خود را با سرعت پیشرفت علم در دنیا تنظیم کنیم، گفت: اگر به سرعت پیشرفت علم در دنیا توجه نکنیم، بعد از مدتی نسبت به دنیا بیگانه خواهیم شد. بنابراین در عرصه بین المللی و تحقیق و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با کمک و توان داخلی و همکاری های بین المللی در رده دانشگاه های برتر جهان ارتقا یابد و این موضوع نیازمند عزم ملی و گروهی است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد من مسئولیت در هر سمتی مانند مسابقه دو امدادی است، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی یک مسیری را طی کرده و بحمدالله موفق بوده است و من امروز در کنار مجموعه دانشگاه پرچم دو امدادی را از دکتر نوریان تحویل می گیرم و باید با طی مسیری، در آینده این پرچم را به نفر بعدی تحویل دهم. چیزی که در این مسیر مهم است،‌این است که باید سرعت خود را از رقیب خود که سرعت علم و پژوهش در دنیاست، حفظ کنیم تا از آنها عقب نیفتیم و این موضوع نیازبه همکاری دسته جمعی، متحد شدن، اعتماد به یکدیگر و جرأت علمی دادن به دانشجویان دارد.
وی از تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با برنامه ریزی در این عرصه به ارتقای علمی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.
دکتر رهبر از تدوین برنامه ای برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ان شاء الله با تدوین این برنامه ها، دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر توان مجموعه،‌ به قله هدف خود برسد.

کد خبر: 807855

وب گردی

وب گردی