حمایت طرح‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: طرح‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی اردبیل حمایت می‌شود و اجرای این طرح‌ها در این بخش از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کربلائی‌خیاوی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک با اداره آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد در زمینه توسعه آموزش‌های کاردانش کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر در حدود چهار میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی شاغل هستند که تعداد زیادی از آن‌ها دارای سن بالا هستند و پیش‌بینی می‌شود طی 10 سال آینده تعداد بهره‌برداران به کمتر از 800 هزار نفر کاهش یابد و با این روند در آینده‌ای نه چندان دور کشور در تولید محصولات کشاورزی با مشکلاتی روبرو شود.

وی افزود: برای تأمین نیروی جوان، تحصیلکرده و ماهر در بخش کشاورزی تعامل نزدیک با آموزش و پرورش ضرورت دارد و در همین راستا تأمین نیروی جوان و تحصیلکرده با همکاری آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی بایستی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور در استان نیز گفت: موافقت اولیه ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور استان از وزارت علوم اخذ شده و در این راستا ساختمانی از طرف سازمان جهاد کشاورزی در شهرک اداری اردبیل و یک دستگاه ساختمان در مرکز مغان و دو واحد گلخانه شیشه‌ای در اردبیل در راستای فعالیت هسته‌ها و واحدهای فناور اختصاص یافته است.

کربلائی‌خیاوی با اشاره به این که طرح‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی اردبیل حمایت می‌شود، بیان کرد: اجرای طرح‌های دانش‌بنیان نیز در بخش کشاورزی موضوعی است که باید با اهتمام و جدیت ویژه مورد توجه واقع شود تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهدف خود دست یابیم و شاهد اجرای موفق این طرح در استان باشیم.

وی اظهار کرد: طرح‌های مزارع تحقیقاتی نیز از مواردی است که هم‌اکنون کار بر روی آن‌ها مبنای کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته شاهد اجرای موفق این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم و برای رشد بخش کشاورزی استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

901

کد خبر: 807949

وب گردی

وب گردی