از تکذیب های تکراری تا گرانی های واقعی

با وجود گرانی های چند وقت گذشته مرغ و مازاد تولید و عرضه این کالا در کشور، شنیده ها حاکی از آن است که بخشی از مرغ ثبت سفارش شده تاریخ مصرف گذشته  در ماه های اخیر نیز وارد کشور و در بازار عرضه  خواهد شد که البته  برخی از مسئولان این خبر را تکذیب کردند.  

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ نرخ مرغ از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون افت و خیز زیادی داشته است. قیمت این ماده پروتئینی که در سبد مصرفی کالای خانوار ایرانی بسیار نقش آفرین است، روزانه بالا می رود. گاهی گرمای هوا و تلفات مرغ و گاهی افزایش قیمت جوجه را برای این گرانی بهانه می کنند . در چند وفت اخیر هریک کیلو گرم مرغ با نرخی بیش از 8 هزار تومان در بازار عرضه شده است که متاسفانه بیشتر شهروندان به علت وضعیت پایین معیشتشان ناگزیر از خرید این کالای اساسی نیز امتناع کردند.

با وجود گرانی های چند وقت گذشته مرغ و مازاد تولید و عرضه این کالا در کشور، شنیده ها حاکی از آن است که بخشی از مرغ ثبت سفارش شده تاریخ مصرف گذشته در ماه های اخیر نیز وارد کشور و در بازار عرضه خواهد شد که البته برخی از مسئولان این خبر را تکذیب کردند.

محمد علی کمالی سروستانی ، دبیر اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره علت گرانی مرغ با توجه به مازاد این کالا در کشور اظهار کرد:" در حال حاضر هزینه تولید مرغ افزایش پیدا کرده است مرغداران جوجه را با نرخ 2 هزار وپانصد تومان می خرند بنابراین مرغداران برای جلوگیری از ضرر، ناگزیر نرخ این کالا را افزایش دادند."

او گفته های در خصوص واردات مرغ را تکذیب کرد و ادامه داد: " در کشور ما مرغ منجمد بازارگرمی ندارد بنابراین در چنین شرایطی که با مازاد مرغ در کشور مواجه هستیم مطمئنا امور دام و پشتیبانی اقدامی در خصوص واردات مرغ انجام نمی دهد."

قیمت مرغ از هفته گذشته تا کنون بطور باور نکردنی در مسیر افزایش قرار گرفته است. شهروندان این روزها برای خرید هریک کیلو گرم مرغ 8 هزار وسیصد تومان متحمل می شوند.

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه پرنده و ماهی نیز درباره گرانی مرغ در چند وقت اخیر به خبرنگار ایسکانیوز گفت:" در حال حاضر با وجود مازاد مرغ در کشور و تقاضای پایین شهروندان مرغ با قیمت بیش از 8000 تومان در بازار عرضه می شود. علت این گرانی افزایش قیمت نهاده برای مرغدار است."

او نیز واردات مرغ و بخصوص مرغ تاریخ مصرف گذشته را تکذیب کرد و ادامه داد: " سازمان دامپزشکی کشور بر تمامی مرغ ها نظارت دارد و همچنین امور دام و پشتیبانی نیز در چنین شرایطی که در داخل کشور کمبودی وجود ندارد، مرغ را وارد نمی کند. با اطمینان می توانم بگویم امکان قاچاق مرغ نیز وجود ندارد."

402

کد خبر: 807961

وب گردی

وب گردی