فضاهای کسب و کار و کارآفرینی اردبیل شناسایی و معرفی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در راستای ارتقای دانش و نگرش جوانان در حوزه‌های مهارتی فضاهای کسب و کار و کارآفرینی اردبیل شناسایی و معرفی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد پورقلی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل اظهار داشت: در هفته ملی مهارت و کارآفرینی سعی بر این است که با معرفی فضاهای کسب و کار و کارآفرینی، دانش و نگرش جوانان در حوزه‌های مهارتی ارتقاء یابد.

وی با تشریح اهداف و برنامه‌های هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: تبیین جایگاه و ضرورت توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کسب و کار و کارآفرینی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف از اهداف بزرگداشت هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

پورقلی توسعه کشور را در گرو نیروی انسانی ماهر و کاربلد در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: کسب مهارت در دنیا بسیار حائز اهمیت بوده و با حرکت به سمت مهارت آموزی، در آینده شاهد جوانانی ماهر در کشور خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بر ارتقای سطح تعامل و همکاری بین اعضای کارگروه ویژه ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای برگزاری مطلوب ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی تأکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی بیان کرد: اجرای این طرح در راستای اجرایی کردن بند دو سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد بستر لازم برای اشتغال مولد و پایدار و استمرار اشتغال و فرصت‌های موجود و مورد نیاز به ویژه در مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی برای آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: باید اجرای این طرح در چارچوب دستورالعمل‌های اجرایی مصوب و با مشارکت دستگاه‌های مختلف انجام شود تا شاهد پیاده‌سازی و اجرای موفق طرح در استان باشیم.

901

کد خبر: 807972

وب گردی

وب گردی