نطنز ظرفیت اجرای طرح درآمدزایی با انرژی خورشیدی را دارد

یکی از اساتید رشته برق  واحد نطنز در خصوص اجرای طرح درآمدزایی با انرژی خورشیدی در شهرستان نطنز اظهار کرد: به منظور بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی طرح خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال در شهرستان نطنز اجرا می شود.

به گزارش ایسکاینوز، مرتضی جوادی فر که از مجریان این طرح در شهرستان های کاشان و شاهین شهر نیز است، افزود: هدف از اجرای این طرح این است که سرمایه گذاران کوچک و حتی مردم بتوانند در بحث تولید برق مشارکت داشته باشند و تامین برق بر عهده مصرف کنندگان باشد.

وی با بیان این که این طرح به کاهش تلفات برق منجر می شود، افزود: ایجاد محیط جزیره ای و امن برای مصرف کنندگان برق و همچنین ایجاد یک پدافند غیر عامل در شبکه برق سراسری و کسب درآمد ماهانه توسط خانوارها از مزایای اجرای این طرح است.

این کارشناس ارشد مهندسی برق اضافه کرد: طرح مذکور در مکان هایی اجرا می شود که میزان تابش خورشید زیاد و به همین علت در مناطق مرکزی ایران مثل کرمان، یزد، قم، مرکزی و … انجام شده است.

مدرس این دانشگاه بیان کرد: گروه انرژی سازان آینده که وابسته به مرکز رشد و تحقیقات کاشان است این طرح را در کاشان و شاهین شهر و در نیروگاه های یک مگاواتی انجام می دهد و گاه این طرح در قالب مشاوره انجام می شود اما در شهرستان نطنز برخلاف ظرفیتی که وجود دارد هنوز اجرایی نشده است.

جوادی فر با بیان این که این طرح در منطقه با توجه به پتانسیل بالا و میزان تابش خوب درآمد زایی خوبی را نیز برای مجموعه شهرستان به همراه خواهد داشت، افزود: یک تیم شامل چند نفر با مدارک دکترای برق، عمران و کارشناس ارشد برق با هدف انجام کار پژوهشی و علمی این کار را در دست اقدام دارند تا در آینده بتوانند منبع درآمد خوبی برای همه خانواده ها فراهم کنند و افرادی که دور از شبکه برق هستند یا به شبکه برق دسترسی ندارند نیز می توانند بصورت آفلاین از طریق نیروگاه، انرژی خورشیدی خود را تامین کنند.

وی گفت: نحوه کار نیروگاه آنلاین نیز این است که مستقیم به شبکه برق بالای پشت بام ها متصل می شود ولی نیروگاه آفلاین به واسطه پنل خورشیدی برق را تامین می کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که اجرای این طرح برای درآمد زایی به سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون ریالی نیاز دارد، خاطر نشان کرد: کنتور تک فاز با مجوز پنج کیلو وات برای اجرا تحویل متقاضی می شود و بعد از اجرای طرح درآمدی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی آن هم بسته به منطقه نصب نیروگاه، نصیب مجریان می شود.

200

کد خبر: 807996

وب گردی

وب گردی