بهروز نعمتی : دولت آتی خانه تکانی جدی خواهد داشت

نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد: دولت آتی خانه تکانی جدی خواهد داشت و با توجه به بحث‌های که انجام شده است امیدواریم یک دولت کارآمد و چابک را داشته باشیم که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به فضای کنونی سیاسی کشور و دولت در خصوص انتخاب کابینه دولت دوازدهم گفت: در حال حاظر با نزدیک شدن به مراسم تحلیف رییس دولت دوازدهم و انتخاب کابینه بسیاری از فراکسیون‌های مختلف مجلس خواهان گفت وگو با رئیس جمهوری در خصوص انتخاب اعضای دولت و معیارها و شاخص‌های آن هستند.

وی از پیگیری فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی برای دیدار با رئیس جمهوری خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است جلسه ای به زودی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور منتخب و نواب و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شود و موضوع این جلسه برای بحث و تبادل نظر در خصوص کابینه دولت دوازدهم و نوع سوابق، شرایط و ملاک‌های افراد برای حضور در کابینه خواهد بود.

عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس دهم در ادامه بیان داشت: معمولا دولت هایی که مستقر هستند و بخواهند رای دوباره مردم را اخذ کنند یقینا نسبت به رقبای انتخاباتی خود کار سختی را صورت دادند و باید تاکید کرد که با توجه به آنکه دکتر روحانی در کارزار انتخاباتی توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و اعتماد مردم را جلب کند باید نسبت به تعهدات و شعارهایی که وعده داده است را عملیاتی کند.

وی افزود: افکار عمومی به تبع اعلام برنامه ها و وعده ها و شعارهای انتخاباتی که از سوی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان شد رییس دولت آتی را با حضور 24 میلیونی پای صندوق رای منتخب کردند و این امر بیانگر حساسیت بالای مسئولیت رییس دولت آینده را دوچندان می کند.

نعمتی در ادامه گفت: یکی از مهمترین مطالباتی که مردم از دولت آینده خواستند چابک سازی و پویایی بدنه دولت است و اهمیت این موضوع به نحوی بود که دکتر روحانی در شعارهای انتخاباتی چنین مسئله ای را از موضوعات مهم و دیدگاههای اجرایی خود برشمرد و اعلام کرده بودند که در صدد تغییر کابینه و جوان سازی آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد: دولت آتی خانه تکانی جدی خواهد داشت و با توجه به بحث‌های که انجام شده است امیدواریم یک دولت کارآمد و چابک را داشته باشیم که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

وی نیاز اساسی کابینه دوازدهم را برخورداری از نیروهای جوان و پر تحرک و خلاق برشمرد و تاکید داشت: دولت آینده باید دارای سه شاخصه کلی در کنار شاخصه‌هایی مانند کارآمدی، تجربه، پاکدستی، اشراف به مسائل و توان مراوده با گرایش‌های مختلف باشند نخستین این شاخصه‌ها جوانی و پر تحرکی است، دومی هماهنگی حداکثری با اهداف دولت و سوم هم توان بالا در گرفتن ارتباط با اقشار مختلف مردم و زیست در میان بدنه جامعه چرا که این سه مولفه می تواند بستری برای تقویت بدنه نظام جمهوری اسلامی باشد.

گفتنی است پس از مراسم تنفیذ در روز ۱۲ مرداد ، مراسم تحلیف رییس جمهوری در روز شنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

301

کد خبر: 808066

وب گردی

وب گردی