تخلفات اورژانس های خصوصی  را به 190 خبر دهید

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف از اورژانس های خصوصی آن را به 190 وزارت بهداشت گزارش کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،سید محمد حسین میردهقان افزود: نقل و انتقال بیماران از طریق آمبولانس های خصوصی تابع قوانین مشخصی است و هر گونه تخلف از این قوانین مجازات و جریمه های مشخصی را در پی دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفاتی وجود دارد که برخی آمبولانس های خصوصی با ارتباطی که با برخی پزشکان یا بیمارستان ها دارند، بیماران را به بیمارستان های خصوصی خاصی منتقل کنند و از بیمارستان و پزشک مربوطه پورسانت بگیرند، پاسخ داد.
میردهقان گفت: نقل و انتقال بیماران به وسیله آمبولانس های خصوصی تابع قوانین و مقررات خاصی است و حتما اگر یکی از همکاران فعال در این اورژانس ها یا همکاران کادربیمارستانی دخالتی در نقل و انتقال بیمار داشته باشد، حتما مشمول مجازات و رسیدگی قضایی می شود.
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: تخلفات حوزه نقل و انتقال بیماران از طریق آمبولانس های خصوصی دو گونه است، یکی تخلفات تعرفه ای است که طی آن آمبولانس مبلغی بیش از تعرفه مصوب وزارت بهداشت برای انتقال بیمار طلب می کند، دوم مواردی که ممکن است، آمبولانس خصوصی به خاطر ارتباطی که با پزشک یا بیمارستانی دارد، بیماران را به یک مرکز خاص منتقل کند.
وی گفت: هر دوی این موارد تخلف آشکار است، اگر تخلف تعرفه ای باشد که مشمول جریمه می شود اما اگر تخلف در حوزه نقل و انتقال بیمار به مراکز درمانی باشد، در صورتی که گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شود یا فرد متخلف در تیررس بازرسان و ساختار نظارتی وزارت بهداشت قرار گیرد، به سرعت به این تخلف رسیدگی می شود و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
میردهقان اضافه کرد: تاکنون گزارش مستندی مبنی بر زد و بند آمبولانس های خصوصی با بیمارستان های خصوصی برای انتقال بیماران نداشته ایم اما اگر مردم با چنین مواردی برخورد کردند، حتما مورد را به شماره تلفن 190 وزارت بهداشت اعلام کنند و مطمئن باشند که چنین تخلفاتی در اسرع وقت در وزارت بهداشت و مراجع قضایی رسیدگی می شود.
وی گفت: البته ناظران وزارت بهداشت برای اجرای اعتباربخشی و درجه بندی بیمارستان ها بازدیدهای دوره ای از بیمارستان ها دارند و اگر تخلفی در حوزه درمان از جمله حوزه اورژانس یا حوزه بیمارستانی باشد، قطعا از ساختار نظارتی وزارت بهداشت و ساختار قضایی کشور پنهان نمی ماند.

702

کد خبر: 808076

وب گردی

وب گردی