"ام قصی" مادر فداکار عراقی : در ایران احساس غربت نمی کنم

«ام قصی» از اهالی تکریت که درجریان فاجعه اسپایکر و قتل عام 1700 جوان شیعه در ژوئن 2014، 58 تن از آنان را نجات داد، از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز این مادر فداکار عراقی پس از این بازدید گفت: از لحظه ای که وارد ایران شدم محبت و ایمان مردم ایران برای من بسیار دلنشین بود و نه تنها احساس غربت نمی کنم که گمان دارم در میان خویشاوندان خود هستم.

ام قصی افزود: ایجاد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ایده فوق العاده است که می تواند با فرهنگ سازی و مستند نگاری آن دوران نقش مهمی را در تاریخ ایفا کند.

این مادر فداکار عراقی گفت: ثبت تاریخ و بازتاب آن وظیفه اصلی موزه است و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اثر گذاری مناسب توانسته است این وظیفه را به خوبی انجام دهد و علاوه آن مخاطب با حضور در این موزه تجلی روح مقاومت را به خوبی احساس می کند که این امر برای ملت ها بسیار مهم است.

در روزهایی که گروه تروریستی داعش بعد از اشغال موصل، وارد تکریت شد و 1700 دانشجوی بدون اسلحه نیروی هوایی عراق را که در حال سپری کردن دوران آموزشی بودند و عمدتاً زیر 22 سال داشتند، به اسارت گرفت و به صورت دسته جمعی قتل عام کرد، «ام قصی» که فرزند ، همسر و برادر زاده اش توسط داعش به شهادت رسیده بودند ؛بدون توجه به رعب و وحشتی که داعش به راه انداخته بود، 58 تن از این جوانان را که گریخته بودند، پناه داد و سپس زمینه خروج آنان از منطقه را فراهم کرد تا دست داعش به آنان نرسد. پس از این واقعه آیت الله العظمی سیستانی نام طوعه ـ نام زنی که به حضرت مسلم بن عقیل پناه داده بود ـ را برای وی برگزید و نخست وزیر عراق به وی نشان ملی اعطا کرد.

700

کد خبر: 818100

وب گردی

وب گردی