کارگردان سینما: کاسه‌ساز از تهیه کنندگان گشاده دست و حامی جوانان بود

کارگردان فیلم «فصل بلوغ»، گفت: مرحوم کاسه ساز از جمله تهیه کنندگان گشاده دست بود که از کار کردن با جوانان کم تجربه ترسی نداشت.

رهبر قنبری در گفت وگو با ایسکانیوز درباره مهترین ویژگی‌های مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز، اظهار داشت: کار کردن و مشارکت با مرحوم کاسه ساز و محمدرضا شرف‌الدین که امیدوارم سالم باشد برای من تجربه عالی بود. به خاطر جوان و تازه کار بودنم انتظار حمایت جدی از تهیه کننده ها داشتم اما این دو بزرگوار با گشاده‌دستی با من برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه برای یک کارگردان خیلی مهم است که چه کسی تهیه کننده فیلم او می شود، افزود: تهیه کننده در عین حال که می تواند آرامش را در زمان تولید فیلم به وجود بیاورد در مقابل اگر فرد حرفه ای نباشید حتما استرس هایی را به عوامل از جمله کارگردان انتقال می دهد.

این کارگردان و مستند ساز ادامه داد: مرحوم کاسه ساز از جمله تهیه کنندگان حرفه ای سینما بود که کمترین استرس را در کار ایجاد می کرد و ویژگی دیگر او حمایت از کارگردان های کار اولی بود.

قنبری گفت: خاطرم هست وقتی برای اولین بار سر صحنه فیلم «پرنده باز کوچک» که در کوهستان فیلمبرداری می شد، آمد، بعد از چند ساعت بدون اینکه دخالتی در کار داشته باشند به همراه آقای شرف الدین خداقوتی به ما گفتند و رفتند.

کارگردان مستند «شیخ محمد خیابانی» با اشاره به اینکه مرحوم کاسه ساز مطلقاً استرس و اذیتی برای همکاری در فیلم «پرنده باز کوچک» برای من نداشت، افزود: مهمترین ویژگی او ایجاد شرایط آرام در زمان تولید بود و هموراه از این بابت قدردان او بودم.

وی در توضیح دیگر ویژگی های کاسه ساز گفت: منش جوانمردانه‌ و آرامش از ویژگی های شخصیتی او بود که این اخلاق را در زمان تهیه کنندگی آثارش و در زمان کار نیز حفظ می کرد.

قنبری خاطرنشان کرد: برای حضور در چند فستیوال‌ خارجی با او همسفرم بودم و معتقدم فردی بسیار متدین، شریف و نجیب بود. برای او آرزوی آرامش روح و روان می کنم و امیدوارم خداوند به خانواده‌اش صبر دهد.

501

کد خبر: 818130

وب گردی

وب گردی