ایران و افغانستان در حوزه سلامت همکاری می کنند

وزیر بهداشت که برای امضای چندین سند همکاری در حوزه سلامت در راس هیاتی وارد کابل پایتخت افغانستان شده است، هدف از سفر به کشور همسایه را توسعه همکاری ها در حوزه سلامت عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در بدو ورود به کابل، با اشاره به اینکه افغانستان یکی از مهمترین همسایه های ایران است، افزود: ما در زمینه های مختلف از جمله در حوزه سلامت ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این کشور همکاری های مشترک داریم.

وی، هدف از این سفر را توسعه همکاری ها در حوزه سلامت برشمرد و گفت: امیدواریم در جلساتی که خواهیم داشت وزارتخانه های بهداشت و همینطور بخش خصوصی دو کشور که در این حوزه فعال هستند دستاوردهای قابل قبولی برای دو ملت داشته باشند.

هاشمی، دورنمای گسترش همکاری های دو کشور ایران و افغانستان را خوب توصیف کرد و گفت: ما زمینه های مشترکی با کشور افغانستان از نظر فرهنگی، اعتقادی و تاریخی داریم و دو کشور برادر هستیم و قطعا آینده خوبی پیش روی ماست و امیدوارم منطقه، همواره در صلح و آرامش باشد و ملت ها بتوانند با عزت، مسیر پیشرفت و ترقی را دنبال کنند.

وزیر بهداشت در سفر به افغانستان چندین سند همکاری در زمینه های انتقال خون، دارو، آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و گردشگری سلامت را با همتای افغانستانی خود امضا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وازرت بهداشت، وزیر بهداشت را در این سفر همراهی می کنند.

704

کد خبر: 818141

وب گردی

وب گردی