حل مشکل بیمه کارکنان چاپخانه دانشگاه آزاداسلامی  تا هفته‌های آینده

عضو هیات رئیسه و رئیس سازمان چاپ، انتشارات و رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد شغل تعداد زیادی از کسانی‌که در چاپخانه فعال هستند به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی می‌شود.

دکتر صالح اسکندری به سرکشی از چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این چاپخانه یکی از چاپخانه‌های پیشرفته کشور است که هم در عرصه چاپ ورق و شیت و هم در چاپ رول فعال است و این امر باعث شده که این چاپخانه کم‌نظیر باشد.

او به امکانات، دستگاه‌ها و نیروی انسانی چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در این چاپخانه سالانه 300 تا 400 هزار جلد کتاب، 600 هزار جلد مجله در 400 تا 500 عنوان و تعدادی از روزنامه‌های کثیرالانتشار نظیر روزنامه ایران، فرهیختگان و چند روزنامه و هفته‌نامه دیگر چاپ می‌شود.

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز جلسه خوبی برای حل مشکل چاپخانه دانشگاه با مسئولان داشتیم و در این جلسه مقرر شد زنجیره چاپ و خدمات برای ایجاد اعتماد در بازار چاپ و انتشارات کامل شود، همچنین مباحث خوبی درباره حل مسائل مالی و تامین تجهیزات اعتمادبخش برای جذب مشتریان چاپی و انتشاراتی مطرح شد که امیدواریم با دنبال کردن آن‌ها همه معضلات حل شود.

او ابراز امیدواری کرد با مدیریت خوب آقای غلامرضازاده، مسئول فنی سازمان چاپ، آتیه روشنی برای این چاپخانه متصور هستیم؛ اسکندری گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای کارکنان و شاغلان این چاپخانه انجام شده است و آنها را تا رضایت کامل شاغلان این مجموعه ادامه خواهیم داد. این افراد جزو زحمت‌کش‌ترین‌ها در مجموعه دانشگاه هستند، بخش اعظمی از مسائل بیمه‌ای این عزیزان تا چند هفته آتی حل می‌شود و شغل تعداد زیادی از کسانی‌که در چاپخانه فعال هستند به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی می‌شود. همچنین نماینده‌ای از کارکنان چاپخانه برای حضور در کارگروه حل مشکلات بیمه‌ای تعیین شده تا مشکلات آنها زودتر رفع شود.

اسکندری همچنین از افزایش سهم حق بدی آب و هوای کارکنان چاپخانه دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: از آنجایی‌که مجموعه چاپخانه در منطقه کهریزک تهران مستقر است و این منطقه هم آب و هوای کویر استان‌های قم و سمنان را دارد و همچنین فضای چاپخانه و مواد شیمیایی که شاغلان این مجموعه با آن سر وکار دارند،‌ ما را وا می‌دارد که به این عزیزان بیشتر توجه کنیم؛ از این رو میزان حق بدی آب و هوا را برای این افراد از 26 به 46 درصد افزایش داده‌ایم. اگرچه این مبالغ بسیار ناچیز است اما امیدواریم که بخشی از مشکلات را حل کند.

ایجاد انضباط مالی در مجموعه سازمان چاپ، انتشارات و رسانه‌های دانشگاه

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدواریم با تغییری که در سازمان چاپ و انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود، انضباط مالی بیشتری به وجود آید و از این طریق بتوانیم در مسیر ارتقای کمی و کیفی این سازمان بیش از پیش گام برداریم. انتظار این است که بنگاه عظیم چاپخانه دانشگاه سودده شود، امیدواریم با تدبیر مدیران به زودی شاهد این باشیم که این چاپخانه به مرحله سوددهی برسد و با جذب نیروی جوان و کارآمد و جبران زحمات نیروهای قدیمی، بتوانیم تحولات خوبی را در این مجموعه ایجاد کنیم.

او در ادامه گفت: خوشبختانه با حمایت‌های دکتر نوریان سرپرست و دکتر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و هدایت‌های هیات امنا برای انضباط مالی در سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌ها، این رویکرد فقط محدود به چاپخانه نخواهد بود، بلکه در بخش انتشارات دانشگاه و رسانه‌های دانشگاه نیز دنبال می‌شود. در حوزه انتشارات دانشگاه فقط در سال 95، 460 عنوان کتاب چاپ اول منتشر شده است. در مجموعه دانشگاه و واحدهای دانشگاه 65 انتشارات وجود دارد و در سال 95؛ 600 فیپا و کد شابک دریافت کرده است.

اسکندری افزود: همچنین در حوزه رسانه‌های دانشگاه از جمله خبرگزاری آنا، باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان در هفته‌ها و ماه‌های آتی شاهد تحولات زیادی خواهیم بود. در این راستا نگرانی‌های شغلی برخی از خبرنگارن و روزنامه‌نگاران را برطرف می‌کنیم، من فکر می‌کنم که در یکی دو ماه آینده مجموعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی یک نمونه موفق در تامین امنیت شغلی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خواهد بود و این نمونه می‌تواند یک پایلوت خوبی برای معاونت مطبوعاتی باشد و این معاونت می‌تواند این مدل این مجموعه‌ها را به سایر رسانه‌ها تعمیم دهد.

200/202

منبع: آنا

کد خبر: 818142

وب گردی

وب گردی