بررسی عادی طرح قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

با عدم رأی موافق نمایندگان مردم در خانه ملت به یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، این طرح به صورت عادی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز،نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با 84 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح مخالفت کردند.

براین اساس این طرح به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان طراح این طرح اظهار داشت: جهت تسریع در تثبیت مالکیت روستاییان عزیز از سال های گذشته صدور سند اماکن روستایی از طریق بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد انجام می شد که آثار مثبتی داشته است.

وی افزود: معاملات اراضی فاقد سند بعد از دعاوی خانوادگی بیشترین تعداد پرونده قضایی را تشکیل می دهد و با این قانون می توان مشکلات این حوزه را حل کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با این طرح گفت: بهتر است به صورت فوریت دار این طرح بررسی نشود و از نمایندگان می خواهم که به این طرح رأی منفی بدهند.

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل و زهک نیز در موافقت با این طرح گفت: نزاع های منطقه ای بسیاری در اثر عدم وجود قانونی در این زمینه به وجود می آید و از نمایندگان می خواهم به یک فوریت این طرح رأی بدهند تا مشکلات مردم حل شود.

301

کد خبر: 818152

وب گردی

وب گردی