اطمینان ترزا می نسبت به ادامه نخست وزیری

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا درباره ادامه نخست وزیری خود گفت: پرسش این است که من یا کوربین؟ مطمئن باشید هیچکس بین من و کوربین او را انتخاب نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای‌نیوز، ترزا می نسبت خطاب به نمایندگان پارلمان بریتانیا درباره احتمال نخست وزیری جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور هشدار داد.

نخست وزیر بریتانیا در دیدار تابستانی خود با بخشی از اعضای پارلمان این کشور خطاب به آنان گفت: در حال حاضر هیچ پشتوانه ای براید ولت وجود ندارد و کارهای جدی و بسیار مهمی باید انجام شود.

وی خطاب به اعضای کابینه خود گفت: پس از چالش هایی که اخیرا رخ داده باید مدتی استراحت کرد، اما پس از آن باید قاطعانه و با جدیت به وست مینیستر بازگردد. مطممئن باشید هیچکس کوربین را نمی خواهد.

هرچند او در این جلسه اضافه کرده بود که جلسات مهم کابینه در هر صورت برگزار خواهد شد.

ترزا می در ادامه گفت: پرسش این است که من یا کوربین؟ مطمئن باشید هیچکس بین من و کوربین، او را نمی خواهد.

او این صحبت ها را پس از نشست با صدراعظم بریتانیا، فیلیپ هاموند مطرح کرده است.

از طرفی نخست وزیر اسبق بریتانیا، لرد هسلتین، درباره عملکرد دولت ترزا در قبال برگزیت گفت: دولت اصلا نمی داند می خواهد با برگزیت چه کند. آن ها هیچ ایده مشخصی ندارند و از طرف دیگر شعارهایی می دهند که دال بر عدم نگرانی است.

از طرفی مایکل هزلتاین، معاون نخست وزیری در دوران مارگارت تاچر معتقد است، ترزا می دولتی بی قدرت و بی سلاح است. از طرفی دولت می گوید برگزیت یعنی برگزیت. به تعبیری هیچ تعریف مشخصی از برگزیت ندارد و نمی تواند جهت دهی روشنی داشته باشد. ترزا می حتی نمی تواند به وزرای حامی برگزیت در کابینه اش دست بزند. چون آخرین چیزی که نیاز دارد یک ریزش دیگر است.

وی در ادامه گفت: پیشبینی می کنم تا دو سال دیگر یک انتخابات دوباره در بریتانیا داشته باشیم که ظاهرا حزب محافظه کار هم هیچ برنامه ای برای آن ندارد.

جدیدترین موضع گیری در زمینه برگزیت را «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی بریتانیا داشته است که خواستار تعیین یک دوره گذار بعد از خروج از اتحادیه اروپا شده است. وزیر دارایی بریتانیا بر این نکته تاکید دارد که دولت باید درباره خروج تدریجی از نهادهای اروپایی به توافق برسد تا روابط تجاری میان شرکت‌های این کشور و اروپایی دچار آسیب نشود. این در حالی است که وزیر برگزیت و وزیر تجارت بریتانیا خواستار خروج سریع از اتحادیه اروپا هستند.

از سوی دیگر «تونی بلر» نخست وزیر اسبق بریتانیا خواستار توقف سریع مذاکرات برگزیت شده است و اعلام کرده تبعات خروج بریتانیا برای این کشور بسیار زیاد خواهد بود. با وجود این اختلافات در داخل بریتانیا و مقاومتها در سطح اتحادیه اروپا در قبال طرحهای این کشور، مذاکرات برگزیت چشم انداز بسیار مبهم و تیره ای دارد.

801

کد خبر: 818153

وب گردی

وب گردی