ایران برای ایجاد انتقال خون ملی با افغانستان همکاری می کند

دکتر پورفتح اله ،مدیر عامل سازمان انتقال ایران از سرویس ملی سلامت خون افغانستان در کابل بازدید و با وزیر بهداشت این کشور دیدارکرد.

به گزارش ایسکانیوز ،در این جلسه با دکتر عنایت الله هاشمی؛ مدیر انتقال خون افغانستان و مسئولان انتقال خون در زمینه همکاریهای آموزشی و ارتقای انتقال خون در افغانستان مذاکره و گفتگو شد.

هم اکنون انتقال خون ایران در زمینه کنترل کیفی خارجی آزمایش های سلامت و آموزش پرسنل انتقال خون افغانستان مشارکت دارد.

بر اساس این گزارش؛ این بازدید در راستای عملیاتی نمودن تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت بهداشت دو کشور و همزمان با سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان وآموزش پزشکی به افغانستان برای گسترش خدمات سلامت و همکاریهای دو جانبه صورت گرفته است.

از جمله سابقه همکاری سازمان انتقال خون ایران با کشور مذکور می توان به اجرای طرح ساماندهی سیستم انتقال خون افغانستان، اعزام مشاوران فنی به افغانستان به درخواست رسمی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد.

همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در خصوص فرایندهای انتقال خون برای کارشناسان انتقال خون افغانستان، شرکت نمایندگان انتقال خون افغانستان در کارگاهها و کنگره های برگزار شده توسط سازمان انتقال خون ایران و بازدید روسای انتقال خون و وزیر بهداشت کشور مذکور از دیگر همکاری های این دو کشور است.

گفتنی است ،در ادامه این بازدید دکتر پورفتح اله عصر دیروز به همراه هیات اعزامی باوزیر صحه ( بهداشت)افغانستان ملاقات وگزارشی از جایگاه و موقعیت انتقال خون ایران و همکاری ها برای ارتقا وإیجاد انتقال خون ملی در افغانستان ومشکلات فرا روی انتقال خون ارائه کرد.

702

کد خبر: 818157

وب گردی

وب گردی