همکاری  واحدهایR&D  دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان های مسئول در حل مشکلات جامعه /مشارکت شرکت های بزرگ خارجی در رفع مشکل تالاب بندعلیخان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ضمن بیان این نکته که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان واحدهای R&D با مسئولان ذی ربط به حل مشکلات صنعت و جامعه می پردازند از نشستی با حضور شرکت های خارجی در حل خشک سالی تالاب بندعلیخان ورامین خبر داد.

مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار کرد: در بازدیدی که از واحد ورامین داشتیم دستاوردهای خوبی در حوزه پژوهشی این واحد دیده شد. این فعالیت ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان و عملکرد پژوهشی هرچه بیشتر اساتید در محصولات حوزه کشاورزی ،دامپروری و دامداری صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه های خوبی برای آینده در نظر گرفته شده تا از ظرفیت های علمی و پژوهشی اساتید بهره بیشتری برده و بتوانند در مسیر اشتغال زایی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند تاکید شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: واحد ورامین را مجموعه ای در مسیر توسعه و پیشرفت دیدیم و امیدواریم که زمینه توسعه های هرچه بیشتر برای واحد مهیا شود.

موسی خانی در خصوص همکاری دانشگاه آزاد با صنایع و سازمان ها برای رفع مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد: اساتید ما با مطالعات و حضور در مجامع علمی جهانی می توانند در مسیر این معضل قدم های خوبی رابرداشته و با ارائه راه کارها تدابیری را برای مسئولان داشته باشند و نقش خود را به عنوان واحد های R&D سازمان های مسئول ایفا کنند.

او عنوان کرد: ما به فرمانداری استان اعلام آمادگی کردیم که واحدهای ما می توانند در مسیر این معضل راه حل های مفید خود را به خوبی ارائه دهند. در خصوص مشکل تالاب بند علیخان ورامین امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده از خشک شدن این تالاب که از نظر زیست محیطی می تواند بسیار آسیب رسان باشد جلوگیری کنیم.

او در این باره توضیح داد: پروژه ای در روز پنجشنبه هفته جاری با یکی از شرکت های خوب در حوزه خور و بیابانک و همین طور مشارکت و همکاری شرکت های خارجی با حضور دانشگاه آزاد در مقیاس بزرگ به عنوان عضو موثر کنسرسیوم خواهیم داشت و امیدواریم که دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های علمی اساتید و محققان خود همفکری های لازم را از لحاظ علمی و فکری برای تبدیل این معضل به ثروت ارائه دهیم.

200/202

کد خبر: 818159

وب گردی

وب گردی