حمایت دولت ارمنستان ازسرمایه گذاری خارجی در حوزه فناوری وانرژی های تجدید پذیر

سفیر ارمنستان در ایران با استقبال ازسرمایه گذاری ایرانیان در این کشور، گفت: دولت ارمنستان در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات و انرژی های تجدید پذیر از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز 'آرتاشس تومانیا' در بازدید از دو واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آق قلا واقع در شمال استان، خواستار ارتقای سرمایه گذاری های بین دو کشور شد و اظهار داشت: نبود اطلاعات و شناخت کم از توان تولیدی و ظرفیت های گردشگری از دلایل پایین بودن میزان سرمایه گذاری بین دو کشور است.
وی ادامه داد: با افزایش روابط و ایجاد باور دو جانبه، می توان موفقیت های قابل توجهی در زمینه مبادلات تجاری بین 2کشور ارمنستان وایران به دست آورد.
به گفته وی؛ با فرصت هایی که در سایه تعامل و همسایگی دوکشور به وجود آمده، انتظار است بهترین تعامل را برای بهره مندی بیشتر داشته باشیم.
سفیر ارمنستان در ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت های استان گلستان برای افزایش مراودات تجاری با ارمنستان در آینده بیشتر بهره گرفته شود.
وی اضافه کرد که ارمنستان دو منطقه آزاد تجاری درحوزه خدمات فنی و مهندسی و جواهر و ساعت سازی فعال دارد و یک منطقه آزاد تجاری عمومی نیز در همسایگی ایران در حال تاسیس است که سرمایه گذاران خارجی را در این مناطق برای فعالیت جذب می کند.
سفیر ارمنستان از شرکت مزرعه مدرن ایرانیان (تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی) و آریا تیناژن (تحقیقاتی - تولیدی) مستقر در شهرک صنعتی آق قلا بازدید و با مدیران این دو واحد تولیدی به گفت و گو پرداخت.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور 23 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

** گلستان آمادگی گسترش روابط در زمینه کشاورزی، علمی و گردشگری با ارمنستان را دارد
استاندار گلستان در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به روابط تاریخی دو کشوراظهارکرد: گلستان آمادگی گسترش روابط در زمینه های کشاورزی، علمی، گردشگری و فناوری را با ارمنستان دارد و بر این باوریم که تبادل دانش فنی می تواند در تعمیق روابط نقش بسزایی داشته باشد.
حسن صادقلو تصریح کرد: گلستان استانی با ظرفیت هایی همچون 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی، یک میلیون و 397 هزارهکتار جنگل ومرتع، موقعیت قابل توجه طبیعی، دارای تنوع آب و هوایی و تنوع محصولات کشاورزی است.
وی گندم را مهمترین و محصول استراتژیک گلستان دانست و افزود: قریب به یک میلیون و 500 هزار تن گندم با کیفیت مطلوب در این استان تولید می شود.
استاندارگلستان گفت که توتون یکی از محصولات با کیفیت استان محسوب می شود و آمادگی صادرات این محصول به ارمنستان را داریم.
به گفته وی؛ وجود دو فرودگاه، پارک ملی گلستان، دیدار دفاعی و تاریخی گرگان به طول 200 کیلومتر، برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری دنیا، سواحل دریای خزر، مناظر طبیعی بی بدیل و سکونت اقوام گوناگون ازجمله ظرفیت های گلستان در جذب گردشگرمحسوب می شود.
در این دیدار سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه طی دو روز حضور در گلستان اطلاعاتی خوبی از این استان کسب کرده است، گفت: دو کشور می توانند در زمینه کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی بصورت مشترک وارد بازار روسیه شوند.
آرتاشس تومانیان تصریح کرد: طی سال های گذشته جریان گردشگری بیشتر از طرف ایران به ارمنستان بوده که امیدواریم با معرفی ظرفیت هایی همچون پتانسیل گلستان، گردشگران ارمنستانی بیشتر ایران را هدف گردشگری خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: ما نیز همچون دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه کشاورزی قدیمی و خوبی داریم که با استفاده از ظرفیت آن می توانیم در زمینه کشاورزی روابط خود را گسترش دهیم.

کد خبر: 818180

وب گردی

وب گردی