ربات شاعر لب ساحل شعر حکاکی می کند

ربات های امروزی تقریبا از پس هر کاری برمی آیند، از انجام امور قضایی و حقوقی تا خانه سازی و نگهداری سالمندان؛ اما برخی از آنها هم برای انجام امور خلاقانه برنامه ریزی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز ، یکی از این ربات ها که کارکرد تفریحی و جالبی دارد می تواند لب ساحل قدم بزند و بر روی شن های ساحل شعر بنویسد؛ کاری که خیلی از انسان ها هم به آن علاقه دارند.

این ربات شاعر، پروژه درسی یکی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ادینبورگ در انگلستان به نام یوکسی لیو بوده است. حاصل این پروژه با عنوان شعر در ساحل، طراحی یک ربات خودکار مجهز به چاپگر سه بعدی است که در کنار ساحل دریا گشت زنی می کند و در بین چرخ های خود شعر می نویسد.

طراح این پروژه می گوید تلاش کرده با ساخت این ربات به ماشین ها هم حق اظهارنظر بدهد و برخی فرضیه های بنیادی در مورد انسان ها را به چالش بکشد. او می خواهد ثابت کند که ربات ها هم می توانند خلاق باشند.

ربات یاد شده برای اینکه از سقوط ناگهانی خود به آب دریا جلوگیری کند، مجهز به تعدادی حسگر هوشمند است و از طریق آنها شرایط خارجی و محیطی مانند دمای محیط و سرعت باد را محاسبه می کند.

ربات مذکور مجهز به هوش مصنوعی و قابلیت خودآموزی است و با دیگر محصولات سازگار با فناوری های خودآموز سازگاری دارد. لذا اشعاری که بر روی شن های ساحل می نویسد از تنوع و جذابیت های کافی برخوردار هستند.

منبع: دیجیتال ترندز

203

کد خبر: 818200

وب گردی

وب گردی