درباره کتاب «منجی» مدرس دانشگاه آزاد اسلامی که در آمریکا چاپ شد‎

دکتر تقی زاده به صورت انگلیسی به چاپ رسیده بحث ظهور و منجی آخرالزمان را با استفاده از آیات قرآن،احادیث، کتب اهل تشیع و تسنن و بسیاری از منابع خارجی به اثبات رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز، فصل های این کتاب که توسط انتشارات Space آمریکا به چاپ رسیده و منتشر شده است شامل:
1- طرح چندین سوال در مورد موضوع منجی (بحث و انالیز) 2- آخرالزمان 3- منجی 4- پیش بینی عقلی و منطقی مشخصات منجی 5- بشارت های کتب آسمانی درباره منجی 6- ضرورت بعثت انبیاء 7-خاتمیت و امامت 8-اسلام و شیعه 9- واقعه غدیر خم و جانشینی 12 امام بعد از محمد (ص) پیامبر اسلام10- منجی در مذهب اسلام وشیعه 11- حضرت فاطمه (ص) کسی که منجی از نسل اوست 12-تحلیل هویت منجی در ادیان مختلف و بحث و نتیجه گیری 13- چه زمانی و چگونه منجی ظهور می کند 14-امام دوازدهم 15- خصوصیات امام دوازدهم ونسبت پدری و مادری او 16- پسر انسان در انجیل همان امام دوازدهم 17- دلایل غیبت منجی 18- دلایل زنده بودن منجی و چرا منجی عمری طولانی دارد 19- امام چه مقامی است. اثبات حقانیت امامت امامان دوازده گانه 20- لزوم غیبت منجی و شباهت غیبت منجی با غیبت پیامبران گذشته 21- امام دوازدهم چه شباهتهایی با پیامبران الهی گذشته دارد 22-چگونه به منجی و همراهان او بپیوندیم و او را یاری کنیم 23- اقسام یاری منجی 24- یاران امام دوازدهم در زمان ظهور چه کسانی هستند 25- تشرفات خدمت منجی 26- چهل حدیث از امام دوازدهم 27- ولایت تکوینی و ولایت تشریعی است.

تقی زاده در باره چاپ این کتاب گفت: «آخرالزمان و منجی گرایی و بشارت به آمدن مصلح جهانی در آخرالزمان یکی از اصول اعتقادی اکثر ادیان الهی است. انتظار به ظهور منجی برای تشکیل حکومت عدل الهی آرزوی بشریت و آخرین امید همه انسانهای آزادی خواه است.
وی ادامه داد: اکثر ادیان الهی پیشگویی و بشارت به آمدن منجی در کتاب های آسمانی در آینده را داده‌اند و نشانه‌هایی از دوره آخرالزمان و ظهور منجی بیان کرده‌اند. انتظار ظهور منجی آخرین امید بشریت است. این کتاب در 27 فصل جداگانه به مبحث ظهور منجی و آخرالزمان پراخته است.
عضو هیات علمی واحد یزد گفت: با جمع آوری همه آیه های مربوط به ظهور منجی از اکثر کتب آسمانی از جمله انجیل و قرآن و تورات و دیگر کتب آسمانی به تحلیل هویت منجی در آخرالزمان نیز بصورت مستند پرداخته شده است. بشارتها و شباهتهای تعداد زیادی از پیامبران الهی درباره ظهور منجی و خصوصیات منجی موعود با مدارک مستند بیان شده است. منجی در آخرالزمان صاحب تمامی معجزات پیامبران گذشته است.شناخت منجی آخر الزمان و یاری رساندن و ارتباط با او مستلزم داشتن شرایط و طی کردن مراحلی است. با یک تحلیل عقلی و منطقی و با استفاده از آیه های نقل شده در کتب آسمانی زنده بودن و غایب بودن منجی به اثبات رسیده است.»
200

کد خبر: 818201

وب گردی

وب گردی