عینک گوگل احیا شد

عدم محبوبیت عینک های گوگل میان مشتریان سبب شد تولید آنها متوقف شود اما اکنون مشخص شده، این شرکت نسخه جدید و ارتقا یافته آن را برای مصارف صنعتی عرضه کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ، دوسال پس از آنکه گوگل تولید عینک های Enterprise Edition را متوقف کرد، شرکت X (که شرکت خواهر گوگل به حساب می آید) دوباره آن را احیا کرده است.

گوگل در ۲۰۱۵ میلادی نسخه ای از عینک هوشمند را به نام Enterprise Edition عرضه کرده و از آن زمان، عینک را در چند بخش مختلف از تولید گرفته تا خدمات درمانی آزمایش کرده است.

اکنون شرکت X از نسخه ارتقاء یافته عینک رونمایی کرده است. عینک های جدید دارای مجهز به باتری با عمر طولانی تر و پردازشگرهای سریع تر هستند. علاوه بر آن نسخه جدید وای فای بهتری دارد. همچنین چراغ قرمزی دارد که هنگام فیلمبرداری عینک روشن می شود. کیفیت دوربین آن نیز ارتقاء یافته و از ۵ به ۸ مگا پیکسل رسیده است.

آزمایش ها نشان داده می توان آن را در شرکت های تولیدی مانند جنرال الکتریک، بویینگ و فولکس واگن استفاده کرد. طبق گزارش این عینک در بیش از ۵۰ شرکت مورد استفاده بود.

آزمایش ها نشان داد استفاده از آن از ساعت کار کارگران با ماشین های تولید می کاهد.

در بخش پزشکی نیز این عینک کاربردهای زیادی دارد و در حقیقت مانند یک دستیار از راه دور عمل می کند که از گفته های بیمار هنگام معاینه نت برداری می کند. پزشکان هنگام معاینه می توانند با خیال راحت به صحبت های بیمار گوش کنند و عینک به جای آنها نکات مهم را ثبت می کند.

هرچند این دستگاه از زمان ارائه تاکنون مخفی نگه داشته شده، اما آلفابت صدها نمونه از آن را فروخته است.

منبع:ویرد

203

کد خبر: 818214

وب گردی

وب گردی