دریاچه پریشان میزبان دومین اجرای پروژه هنری «آبی بی آب»

دریاچه پریشان کازرون میزبان دومین اجرای پروژه هنری «آبی بی آب» خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، جلال هاشمی هنرمند مجری پروژه «آبی بی آب» پیرامون دومین اجرای خود که به بحران بی آبی از زبان هنر مفهومی می پردازد گفت: در ادامه این پروژه هنری که نخستین بار در ۹ شهریورماه ۱۳۹۵ در رودخانه خشک شیراز برگزار شد و مخاطبان بسیاری یافت؛ جمعه ۳۰ تیرماه جاری از ساعت ۱۹ دریاچه پریشان کازرون پذیرای پارچه هایی است که از سراسر ایران به این پروژه هنری ارسال شده و در کنار یکدیگر دوخته شده اند در این دریاچه بحران زده پهن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه «آبی بی آب» در آینده میهمان نقاط بحرانی در نتیجه خشکسالی و مصرف بی رویه آب است افزود: رفسنجان در استان کرمان، دریاچه و تالاب هامون در استان سیستان وبلوچستان، زاینده رود اصفهان، دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی و... خواهد بود.

هاشمی پیرامون اجرای «آبی بی آب» در کازرون توضیح داد: جمعه ساعت ۴ بامداد با پهن کردن پارچه ها آغاز می شود و تا ساعت ۱۹ ادامه می یابد، در ادامه اجرای موسیقی زنده روی دریاچه پریشان خواهیم داشت سپس فعالان محیط زیست کازرون به سخنرانی می پردازند.

این هنرمند جوان با بیان اینکه پروژه هنری – زیست محیطی «آبی بی آب» نخستین بار در شیراز با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در رودخانه خشک مخاطبان بسیاری را جذب کرد یادآور شد: این پروژه در پی استقبال مردمی و همکاری مسئولان شهر شیراز پوشش جهانی رسانه ای یافت و ۳ روز برگزار شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه پروژه هنری یادشده در مناطق خشک و کم آب ایران به صورت دوره ای اجرا خواهد شد تصریح کرد: در اثر هنری «آبی بی آب» طراح و مجری پروژه با فراخوانی در شبکه های اجتماعی مجازی و اطلاع رسانی همگانی از شرکت کننده ها درخواست کرده تا تکه پارچه های دور ریز آبی رنگ خود را برای تیم اجرایی بفرستند تا پس از دوخته شدن این پارچه ها به هم در مکان های خشک مانند رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه های سراسر کشور به طور دوره ای با همکاری ارگان های مربوطه پهن شوند تا نظر همه افراد جامعه و مسئولان را به مسئله مشکل آفرین و پدیده کم آبی و خشکسالی جلب کند.

این هنرمند که در زمینه هنر محیطی و زمینی یا «Land Art» فعالیت می کند ادامه داد: پروژه «آبی بی آب» از مردم برای مصرف بهینه و درست و صرفه جویی در میزان مصرف آب دعوت می کند.

وی یادآور شد: ساختار پروژه «آبی بی آب» به شیوه ایست که آموزش و فرهنگ سازی را لحاظ کرده است.

اجرای مفهومی و محیطی «آبیِ بی آب» با شعار بیایید رنگ آبی را به دریاچه های کشورمان یادآوری کنیم آغاز شد که طی آن ۲۵۰۰ متر پارچه سطح رودخانه خشک شیراز را پوشاند.

703

کد خبر: 818232

وب گردی

وب گردی