آموزش‌های مهارت در جهان به 42 درصد افزایش یافته است

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش های مهارت در جهان از ١٨درصد طی سال های ٢٠٠٩تا٢٠١١ به ٤٢ درصد در سال های ٢٠١٥ تا ٢٠١٧ افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، علی موسوی در نخستین گردهمایی سفیران مهارت آموزی بازنشستگان کشوری که به مدت دو روز در محل هتل المپیک برگزار می شود،افزود: آموزش های مهارت برای همه کشورها لازم است.
وی ادامه داد: اموزشهای مهارت می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد،مهارتها را بروز رسانی کند ،دستیابی به اهداف سند چشم انداز و اسناد بین المللی را فراهم کند و در نهایت موجب توسعه همه جانبه و رشد پایدار می شود.
او رویکرد توسعه پایدار را هماهنگ مشاغل با حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: ضرورت های آموزشی، اجتماعی فناوری و اقتصادی لازمه مهارت آموزی هستند.
معاون آموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگر از سخنرانی خود به موضوع بازنشستگی پرداخت و گفت: فرد بازنشسته پس از بازنشستگی می تواند به افول و یا ان را مرحله ای برای حرکت بعدی بداند.
موسوی تاکید کرد: بازنشستگان باید از تجارب خود برای نقطه شروع حرکتهای بعدی استفاده کند.
او آموزش های مهارتی را نظیر پلی دانست که می تواند افراد را برای حضور در بازار کار و یا شروع یک فعالیت اقتصادی آماده کند.

معاون آموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید سفارش پذیر شوند گفت: این به معنای منطبق کردن آموزش ها با نیازهای بازار کار است.

موسوی نهادهایی که می توانند تامین کننده مالی برای فعالیت اقتصادی باشند را صندوق کارآفرینی امید،بانکهای توسعه تعاون و رفاه،موسسات مالی و سایر بانکها عنوان کرد
معاون اموزشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد :همچنین آموزش‌های مهارت از سوی بخش های دولتی و خصوصی،جوار دانشگاه ،پایگاه‌های روستایی و عشایری،اموزشهای مجازی و شبیه سازی ها انجام شود.
موسوی گفت: آموزش‌های مهارت می تواند موجب افزایش بهره وری و اثربخشی شود.
وی در پایان افزود: توسعه پایدار به انسان های توسعه یافته نیاز دارد و انسان توسعه یافته کسی است که بتواند به اشتغال کمک کند و کسی می تواند به اشتغال کمک کند که مهارت انجام کار را داشته داشته باشد.

200

کد خبر: 818241

وب گردی

وب گردی