افزایش یافتن ۵۵ درصدی برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مزاحمت‌ها و برداشت‌های غیرقانونی اینترنتی ۵۵ درصد و کلاهبرداری‌های اینترنتی ۲۷درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امروزه در فضای سایبری تهدیدات بیشتر به سمت خانواده‌ها در حوزه محتوایی رفته هرچند با افزایش 55 درصدی آسیب‌های فنی و تکنیکی هم مواجه هستیم.

وی افزود: در کنار اقدامات سلبی و مقابله با مجرمان، اقدامات پیشگیرانه در سراسر استان در حوزه‌های مشترک اجتماعی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: در حوزه مزاحمت‌ها و برداشت‌های غیرقانونی اینترنتی با افزایش 55 درصدی، کلاهبرداری‌های اینترنتی 27 درصدی، فروش غیرمجاز فروشگاه‌های آنلاین 27 درصدی و انتشار فیلم‌های خصوصی 19 درصدی روبه‌رو بودیم.

وی تاکید کرد: در زمینه وقوع جرائم اینترنتی در مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشتیم اما در زمینه کشف جرائم نیز با افزایش 55 درصدی سبقت گرفتیم.

مرتضوی برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، کپی اطلاعات کارت‌های بانکی توسط پزهای سیار دست‌فروشان را از جمله پرونده‌های شاخص برشمرد که منجر به برداشت بیش از 600 میلیون از حساب‌ها شده است.

901

کد خبر: 818257

وب گردی

وب گردی