برتری اصفهان در کاهش تصادفات فوتی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست سال، ارتکاب جرائم خشن با کاهش چشمگیری روبرو بوده، همچنین کاهش ۳۵ درصدی تصادفات منجر به فوت اصفهان، را جزء ۵ رتبه برتر کشور کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال جاری پلیس اصفهان با اتکا به نیروهای تخصصی و توانایی بالا در پیشگیری و کشف جرائم خشن به نتایج خوبی رسیده است.

وی در ارتباط با آخرین اقدام پلیس در مواجهه با سرقت‌ مسلحانه شب گذشته، گفت: باند سابقه‌داری که در استان اصفهان و برخی استان‌های دیگر اقدام به سرقت مسلحانه و جرائم خشن کرده بود شب گذشته در گیلان دستگیر و منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: روند کاری در برخورد با جرایم خشن با شتاب و هوشیاری بالا انجام می‌شود که نمایانگر اشراف کامل پلیس بر وضعیت موجود است.

وی در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی در 3 ماهه نخستین سال گفت: در این مدت سرقت‌های مسلحانه با کاهش 56 درصدی، سرقت منازل با کاهش 5 درصدی، در سرقت از مغازه‌ها با کاهش 22 درصدی و در دستگیری سارقان با کاهش 25 درصدی روبه‌رو بودیم.

آقاخانی افزود: در جرایم خشن دیگر همچون قتل هم کاهش 46 درصدی جرم، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری کاهش 34 درصدی و تجاوز به عنف و جرایم منافی عفت هم کاهش 7 درصدی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه 25 هزار و 881 مورد تماس با سامانه ارتباط مردمی 197 صورت گرفته، تصریح کرد: در این مدت نزدیک به 400 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس داشتیم که افزایش 15درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در زمینه کشفیات جرم نیز در سرقت‌های عادی با 39 درصد، قتل 32 درصد، سلاح 2 درصد و کشف مشروبات الکلی 35 درصد افزایش روبه‌رو بودیم و این روند با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در کاهش تصادفات منجر به فوت جزء 5 استان برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در این مدت 35درصد کاهش تصادفات منجر به فوت را داشتیم و نسبت به سال 95 کشف اجساد مجهول‌الهویت نیز 65‌درصد کاهش یافته است.

آقاخانی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در 3 ماهه دوم سال اظهار داشت: برخورد با ناهنجاری‌ها از جمله وظایف پلیس بوده و باید برای رسیدن به جامعه پایدار با ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد محکمی صورت گیرد.

وی در ارتباط با برخورد پلیس با باغ تالارها بیان کرد: اخیراً برخی باغ‌داران اقدام به اجاره باغ خود یا تخصیص آن به برگزاری مراسم‌های مختلط و زیرزمینی کردند که خلاف قانون است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه باغ شخصی را نباید پاتوق کرد، گفت: از چند روز گذشته بیش از 20 تیم برای شناسایی و برخورد با باغ‌داران تشکیل شده و در حاشیه استان تعدادی باغات شناسایی و با صاحبان آن برخورد محکمی صورت گرفته است.

وی در ارتباط با ایجاد مزاحمت کارناوال‌های عروسی خاطر نشان کرد: برخورد با این پدیده اقدامی مشترک بین پلیس انتظامی و پلیس راهور بوده و خواسته تمامی مردم است.

آقاخانی با اشاره به ایجاد 20 اکیپ مشترک برای برخورد با اقدامات منافی عفت عمومی اظهار داشت: این تیم‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی صبح و بعد از ظهر درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون با 25هزار مورد از صاحبان ماشین‌های دارای شیشه دودی برخورد کرده و اعمال قانون شده‌اند، گفت: در موضوع ایجاد آلودگی صوتی نیز با اماکن نصب سیستم‌ها صوتی برخورد می‌شود همچنین درمورد 8 هزار و 500 مورد اعمال قانون شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی قهوه‌خانه‌ها توسط مرکز بهداشت صورت گرفت، ادامه داد: این مسئله ربطی به پلیس ندارد اما در ارتباط با برخورد با توزیع‌کنندگان قلیان در سطح شهر و پارک‌ها پلیس به‌صورت جدی وارد عمل شده و تاکنون هم 5 هزار قلیان جمع‌آوری شده است.

وی پیرامون ماشین‌های ثبت تخلف پارک دوبل نیروی انتظامی گفت: در طول 2 ماه 45هزار جریمه توسط ماموران انجام شد اما با وجود خودروهای مخصوص جریمه این عدد به 95 هزار افزایش یافته هرچند انجام این طرح تاکنون به صورت آزمایشی بوده و نیاز به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی دارد.

901

کد خبر: 818261

وب گردی

وب گردی