ولایتی: ایران اسلامی قدردان شهداء، ایثارگران و مدافعان حرم است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در پیامی نوشت: ایران قدردان شهداء و ایثارگران انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و همه دلسوزان کشور در حفظ امنیت و صلح این مرز و بوم بوده و هست.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مناسبت سالروز صدور قطعنامه ۵۹۸ پیامی را در اینستاگرام منتشر کرده است.

متن پیام بدین شرح است:

قطعنامه ۵۹۸ در ۳۰ تیرماه ۱۳۶۶ صادر شد و پذیرش آن طی نامه ای از سوی رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای به دکوئیار دبیرکل وقت سازمان ملل متحد اعلام شد و بعد از آن هم ستاد سیاسی و جنگ تحمیلی برای پیگیری مذاکرات و اجرای قطعنامه تشکیل شد که با نظر حضرت امام خمینی (ره) مسئولیت آن بر عهده وزارت امور خارجه بود.

این مذاکرات بسیار فشرده، پیچیده و سخت بود که در تاریخ روابط بین الملل کمتر می توان شبیه آن را مشاهده کرد و نکات مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران نیز محقق شد که از جمله می توان مشخص شدن متجاوز و بازگشت به مرزها را بر شمرد که خوشبختانه با ایثارگری ها و رشادت های فرماندهان، رزمندگان، شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و فداکاری های ملت بزرگ ایران اسلامی و تلاش و همت صورت گرفته در مذاکرات مزبور اجازه نداد در این جنگ نابرابر که با پشتیبانی بخش عمده جهان از صدام حسین متجاوز تحمیل شده بود، ذره ای از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند و این مهم در تاریخ این مرز و بوم بی همتاست.

ایران اسلامی قدران شهداء و ایثارگران انقلاب، جنگ تحمیلی و امروز مدافعان حرم و همه دلسوزان کشور در حفظ امنیت، صلح، اقتدار و آرامش این مرز و بوم بوده و هست.

302

کد خبر: 818296

وب گردی

وب گردی