روستاهایی که تاکنون طلاق نداشتند

فرماندار بابلسر از وجود روستاهای بدون طلاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ‌سیدعلی اسد در گفت‌وگو با ایسنا‌ با اشاره به کنترل و کاهش طلاق در بابلسر، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های متعددی در راستای کنترل و کاهش طلاق در بابلسر انجام شد که یکی از آن برگزاری ۱۶ جلسه در خصوص راه‌های پیشگیری از طلاق بوده است.

وی با اشاره به تشکیل ۳۰۰ کارگاه آموزش مهارت زندگی در بابلسر خاطرنشان کرد: وجود بیش از 8 هزار مشاور و توزیع بیش از ۱۳ هزار بسته فرهنگی در راستای ازدواج سالم و همسرداری، برگزاری ۹ مورد کلاس مسجد محوری، ۱۲ مورد پیشگیری از طلاق در مکان‌های آسیپ پذیر و جلسات آگاه سازی ازجمله برنامه‌هایی بوده که برای کنترل و کاهش طلاق در بابلسر انجام شده است.

فرماندار بابلسر با اشاره به برگزاری ۶ جلسه شورای فرهنگیان و بهره گیری ۱۳۰ مبلغ در ۱۵۰ مساجد و جلسات، تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۴ بابلسر ۱۹۳ طلاق و در چهار ماه اول سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۳ طلاق داشته که با کاهش ۴۷ درصدی طلاق روبه رو شده است.

اسد با اشاره به کاهش پرونده‌ها، ادامه داد: مسئولان باید فعالیت‌های آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج قرار بدهند تا مشکل طلاق در جامعه حل شود.

وی یادآور شد: بابلسر دارای سه بخش رودبست، مرکزی و بهنمیر است که در تمامی روستاهای بخش رودبست آمار طلاق وجود دارد. در بخش مرکزی بابلسر چهار روستا و در بخش بهنمیر این شهرستان ۹ روستای بدون طلاق وجود دارد.

اسد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد روستاهای بهنمیر بدون طلاق بوده است، ادامه داد: بخش بهنمیر شهرستان بابلسر از نظر اجتماعی خوب بوده و به طور معمول در قالب کار و اشتغال محصولات آن‌ها از جمله توت فرنگی و شکر بسیار معروف است.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش طلاق جلسات متعددی برگزار شد، گفت: یکی از راهکار‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد، ایجاد اشتغال و کار برای جوانان است.

کد خبر: 818326

وب گردی

وب گردی