خط آهن خواف- هرات، ۳هفته دیگرافتتاح می شود

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه آهن، از افتتاح راه آهن خواف- هرات تا ۳۰ کیلومتری داخل افغانستان خبر داد و گفت: اولین محموله صادراتی ریلی ایران به افغانستان، سیمان خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس نظری درباره افتتاح راه آهن خواف-هرات گفت: این خط آهن به دلیل اهمیت استفاده از آن برای ایران و هند، قبل از آنکه به طور کامل به هرات برسد، افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران قبلا مسیر ریلی خواف تا مرز شمتیغ (داخل خاک ایران) را ساخته بود که به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده بود؛ اما در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از ۶۴ کیلومتری که قرار بود تا هرات از سوی ایران و از محل کمک های ایران به افغانستان ساخته شود نیز، تا ۳ هفته آینده ساخته و بهره برداری می شود.

مدیرکل بین الملل راه آهن افزود: اولین محموله صادراتی ایران به افغانستان در این مسیر، سیمان است و سایر اقلام صادراتی ایران به خصوص بنزین و گازوئیل نیز، از مسیر ریلی به این کشور ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این مسیر برای هندی ها گفت: از آنجایی که هند انواع کالاها به افغانستان صادر می کند، افتتاح مسیر خواف-هرات به سود هندی ها است؛ به این صورت که کشتی های هند پس از تخلیه بار در بندرعباس، محموله های کانتینری یا فله خود را از طریق راه آهن بندرعباس ـ بافق ـ سرخس به خواف برده و از آنجا به افغانستان حمل می کنند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 818341

وب گردی

وب گردی