ریپ زدن خودرویی ها به تالار شیشه ای رسید/پیش بینی معاملات سهام برای هفته آینده

در صورتی که شاهد چند خبر خوب اقتصادی در بازار باشیم به طور قطع بازار با روند صعودی همراه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، روند معاملات بازار سرمایه در هفته ای که گذشت مثبت بود و با رشد 504 واحدی به معاملات خود پایان داد.

لازم به ذکر است، شاخص کل در ابتدای هفته جاری 79 هزار و 658 واحد بود، در نهایت روز گذشته که آخرین روز معاملات بود به 80 هزار و 162 واحد رسید.

علاوه بر سهم های کوچک که طی چند روز متوالی مثبت بودند، روز گذشته این اقبال به سهم های بزرگ با سرمایه بالا مانند نفت و گاز پارسیان و غدیر رسید که با رشد قیمت همراه بودند.

گفتنیست طی هفته ای که گذشت فولادی ها رشد بسیار خوبی را تجربه کردند و می توان گفت اکثر صنایع مانند سیمانی ها، صنایع ساختمانی و حتی قندی ها که در اکثر مواقع بر خلاف بازار در حرکت بودند روند مثبتی را طی هفته تجربه کردند.

در خصوص سهام خودرویی ها باید گفت که در چند وقت اخیر با کشمکش های زیادی مواجه بودند و با توجه به اینکه نماد برخی از آنها به دلیل برگزاری مجامع تعطیل بودند بنابراین روند مثبتی را نسبت به سایر صنایع تجربه نکردند.

لازم به ذکر است، روز گذشته نماد ایران خودرو به دلیل برگزاری مجامع بسته شد، همچنین نماد پارس خودرو، زامیاد و سایپا نیز مانند ایران خودرو بسته شدند و باید در نظر داشت که آخرین معامله سایپا مربوط به 31/2/96 است.

معاملات پارس خودرو از 95 تومان شروع شد و طی 1 هفته به 92 تومان رسید.

براساس پیش بینی های صورت گرفته در صورتی که شاهد چند خبر خوب اقتصادی مانند رشد قیمت بازارهای جهانی، رسیدن به قیمت های حمایتی در بسیاری از سهم های بزرگ در چند صنعت مختلف و اقبال چند روزه بازار باشیم به نظر می رسد بازار با روند صعودی همراه شود.

شاخص بورس روی کانال 81 هزار واحد مقاومت را از خود نشان می دهد و این امکان وجود دارد که با رسیدن شاخص به 81 هزار واحد تا حدودی شاخص با افت مواجه شود که پیش بینی می شود عبور از کانال 80 هزار نیازمند اتفاقات مثبت برای ثبات یا ادامه روند افزایشی است.

401

کد خبر: 818399

وب گردی

وب گردی