گنج‌زاده: با وجود کسب مدال نقره از عملکردم راضی نیستم/ هروی بار دیگر شایستگی خود را اثبات کرد

نایب قهرمان کاراته آسیا گفت:با وجود کسب مدال نقره از عملکردم راضی نیستم و آن کاراته‌ای که در ذهن و تصور خودم بود را ارائه نکردم.

سجاد گنج زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص کسب دو مدال طلای تیمی و نقره انفرادی در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر ثابت کردیم در کومیته تیمی بهترین تیم دنیا هستیم و همه رقبای خود را نیز در این مسابقات با نتیجه 3 بر صفر شکست دادیم و این نشان دهنده اقتدار تیم ما بود. در بخش انفرادی نیز در این مسابقات من مقابل حریفی عربستانی که در مسابقات کشورهای اسلامی در دور اول او را شکست داده بودم مغلوب و به مدال نقره رسیدم.

وی تصریح کرد:در این مسابقات از لحاظ شرایط بدنی در آمادگی خوبی قرار نداشتم و در طی مسابقات به خوبی خستگی را احساس می‌کردم. با وجود کسب مدال نقره از عملکردم راضی نیستم و آن کاراته‌ای که در ذهن و تصور خودم بود را ارائه نکردم. در مسابقه نهایی نیز حریف عربستانی از من بهتر بود و موفق به شکستم شد.

نایب قهرمان کاراته آسیا در خصوص اینکه جامعه کاراته از او توقع کسب مدال طلا را داشت، گفت: ابتدا خدا را شکر می‌کنم که عملکردم در سالیان اخیر به گونه‌ای بوده است که تحت هر شرایطی مردم و جامعه کاراته از من توقع کسب مدال طلا را دارند . من نیز همیشه تمام سعی و تلاش خود را انجام دادم و به دلیل عشق و علاقه به کاراته و لذت از رقص پا در تاتامی با همه وجودم تلاش کردم اما برخی اوقات شرایط باعث می‌شود دیگر کاری از دست من بر نیاید.

گنج زاده یادآور شد: من از اردیبهشت ماه سال گذشته و بعد از مسابقات جهانی در مسابقات زیادی شرکت داشتم و واقعا از لحاظ بدنی خسته بود. اشتباه من قبل از این مسابقات نیز حضور در کاراته وان اسپانیا بود. در این مسابقات من از ناحیه زانو آسیب دیدم و این باعث شد 10 روز از تمرینات دور باشم و در کنار آن 10 روز دیگر را نیز به دلیل حضور، رقابت و بازگشت از اسپانیا از دست دادم که باعث شد من از تمریناتم دور شوم. واقعا این اتفاق تجربه با ارزشی برای من بود و در سال‌های آینده از آن استفاده خواهم کرد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود قهرمانی با اقتدار ایران به دلیل عدم حضور ژاپن با نفرات اصلی خود بوده است، گفت: ژاپن به دلیل حضور در مسابقات ورلد گیمز که هفته آینده در لهستان برگزار خواهد شد آراگا و کاگاوا را از تیم مردان و یک نماینده را از تیم بانوانش را به این مسابقات اعزام نکرده بود . نباید فراموش کنیم ما در این مسابقات موفق به کسب 20 مدال طلا شدیم و ژاپن به 16 مدال طلا دست یافت. این در شرایطی بود که جانشین آراگا نیز در وزن 84- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و حتی اگر دو نماینده دیگر ژاپن نیز در این مسابقات بودند و به مدال طلا می‌رسند بازهم ژاپن با 18 مدال طلا نایب قهرمان می‌شد.

قهرمان کاراته جهان یادآور شد: ضمن اینکه ژاپنی‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید با همه توان، پتانسیل و انرژی خود شرکت کرده بودند که در این رده‌ها نیز حریف کاراته ایران نشدند.

گنج زاده با تاکید بر نیاز حمایتی بیشتر مسئولان وزارت ورزش و جوانان از کاراته برای موفقیت در المپیک عنوان کرد: قبل از حضور ما در مسابقات قهرمانی آسیا شخص وزیر ورزش و معاون ایشان از اردوی ما بازدید کردند و ما به آنها قول دادیم بهترین نتیجه را در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنیم. خدا را شکر ما باز هم به قول خود عمل کردیم و سربلند شدیم و یک بار دیگر اثبات کردیم کاراته ایران از چه توان بالایی برخوردار است. وزیر ورزش نیز به ما قول داد از کاراته حمایت بیشتری بکند و حالا باید گفت اگر در المپیک به دنبال مدال‌های کاراته هستیم باید از حالا کار خود را شروع کنیم. اگر در المپیک از کاراته مدال نمی‌خواهیم نیز تنها در 6 ماه پایانی از ما حمایت کنند . با 6 ماه زمان در المپیک نمی‌توان به موفقیت رسید و باید از حالا امکانات، بودجه و حمایت از فدراسیون کاراته صورت گیرد تا برنامه‌ها ما پیگیری و منجر به موفقیت در المپیک شود.

وی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور در این تیم ملی کاراته ایران خاطر نشان کرد: خوشحالم در این تیم که از بازیکنان، شخصیت و قلب بزرگی برخوردار است حضور دارم. تیم ما از مربیان بسیار خوب و دلسوزی برخوردار است که شبانه روز برای کسب موفقیت زحمت می‌کشند. هروی در این مسابقات باز هم نشان داد شایسته سرمربیگری تیم ملی کاراته است . برای این مسابقات مهدی‌زاده دچار سوختگی پا شده بود، عسگری آسیب دیدگی داشت، آسیابری دچار مشکل از ناحیه همسترینگ بود، من در اسپانیا مصدوم شدم و پورشیب بعد از مسابقات کشورهای اسلامی از روحیه خوبی برخوردار نبود اما هروی به خوبی این تیم را جمع کرد و به مقام قهرمانی رساند. شرایط و جو اردوهای ما آنقدر خوب بود که من از تمام زمان حضور در اردو لذت بردم.

603

کد خبر: 818415

وب گردی

وب گردی