موسی‌خانی: آماده همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ژاپن هستیم

به منظور بررسی راه‌های همکاری پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ژاپن، جلسه‌ای با حضور دکتر موسی‌خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی موسی‌خانی در این دیدار که در تهران و در سفارت ژاپن در ایران برگزار شد با معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، اظهار کرد: این دانشگاه با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون دانشجو، چهارصد واحد دانشگاهی، هزار و یکصد واحد هسته فن‌آور و شرکت دانش‌بنیان و بالغ بر یکصد و ده مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی پیشرفته، آماده همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور ژاپن است.

سفیر ژاپن نیز با تشکر از دکتر موسی‌خانی به دلیل حضور در سفارت این کشور، گفت: در ژاپن دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی زیادی وجود دارد و سفارت ژاپن می تواند بسترهای لازم به منظور انعقاد قرارداد و توافق‌نامه های همکاری دوجانبه این موسسات با دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کند.

کوبایاشی ابراز امیدواری کرد که این دیدار منجر به همکاری های بیشتر و انعقاد قرارداد همکاری و انتقال دانش بین دانشگاهیان و محققان ایرانی و ژاپنی شود.

وی از آمادگی سفارت ژاپن به منظور برگزاری دوره های آموزش زبان ژاپنی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: حدود 400 جلد کتاب درباره کشور ژاپن به زبان انگلیسی ترجمه شده است که تمایل دارم این کتاب ها را به دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم کنم.


سفیر ژاپن با استقبال از دعوت دکتر موسی خانی به منظور دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از واحدهای معتبر دانشگاه آزاد اسلامی به منظور آشنایی بیشتر با توانمندی های این دانشگاه، تصریح کرد: به زودی از تعدادی از واحدهای مستقر در تهران به ویژه واحد علوم و تحقیقات و تعدادی از واحدهای مراکز استان ها بازدید خواهم کرد.

200/202

کد خبر: 818429

وب گردی

وب گردی