هواپیماهای نظامی پاکستان وارد قطر شدند

وزارت دفاع قطر چهارشنبه از ورود اولین محموله هواپیمای آموزشی پاکستان موسوم به "سوپر موشک" به دوحه خبر داد. نیروهای مسلح قطر به همین مناسبت جشنی برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، وزارت دفاع قطر چهارشنبه از ورود اولین محموله هواپیمای آموزشی پاکستان موسوم به "سوپر موشک" به دوحه خبر داد.

نیروهای مسلح قطر به همین مناسبت جشنی با حضور سرلشکرستاد "احمد بن ابراهیم مالکی" معاون فرمانده نیروی هوایی و هیات عالی رتبه پاکستان متشکل از افسرانی از نیروی هوایی برگزار کردند.

سرتیپ ستاد "سلام حمد عقیل النابت" رییس دانشکده صنعت هواپیمایی، بر اهمیت ورود نخستین محموله از هواپیماهای سوپر موشک که بر کیفیت ناوگان هواپیماهای آموزشی در دانشکده خواهد افزود، تاکید کرد.

قرار است که هواپیماهای سوپرموشک پاکستان برای آموزش خلبانان در دانشکده به کار رود. این هواپیماها سبک وزن هستند و در عملیات آموزشی اولیه و اصلی بکار می روند و علاوه بر این پروازهای نمایشی و پروازهای شبانه هم خواهند داشت.

هواپیماهای سوپر موشک ساخت مجتمع هوانوردی پاکستان است. عرض بالهای آن بالغ بر 8.85 متر و طول آنها 7.15 متر است. و حداکثر سرعت آنها بالغ بر 268 کیلومتر در ساعت است.

یادآور می شود که قرارداد خرید این هواپیماها در ماه ژوئیه 2016 امضا شد.

802

کد خبر: 818438

وب گردی

وب گردی