سرمایه گذاری و درآمد زایی لازمه پیشگیری از تغییر کاربری ها است/هنوز در کشور برای تعیین حد و مرز جنگل ها و مراتع مشکل داریم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: برای پیشگیری از تغییر کاربری ها باید بسترهای سرمایه گذاری و درآمدزایی بدون دغدغه برای مردم فراهم شود تا نگاه افراد به زمین به عنوان سرمایه مطمئن و کم دردسر تغییر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا محمد باقر الفت در آخرین روز سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان اظهار داشت: اجماع موفقی در حوزه پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی عمومی به عمل آمده است، دستگاه های متولی یکدیگر را شناسایی و محدوده کاری را تعیین کردند که امیدواریم با تدبیر قوه قضاییه در آینده فعالیت های پیشگیرانه روانتر انجام گیرد.
وی افزود : آسیب های وقوع جرم علیه اموال عمومی به قدری زیاد است که حتی با خلع ید و تعقیب و مجازات مجرمین هم بازگشت اراضی به وضع سابق امکان پذیر نیست، بنابر این ناچاریم همه تلاش خود را بر پیشگیری در زمینه دست اندازی به اراضی ملی ، منابع طبیعی و عمومی متمرکز کنیم.
معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما هنوز در کشور برای تعیین حد و مرز جنگل ها و مراتع مشکل داریم ، گفت : اگر می خواهیم این حد و مرزها تعیین شود و اسناد صادر شده برای این اراضی تثبیت شود باید طرح کاداستر ( حد نگار ) در کشور اجرایی گردد.
به گفته الفت؛ متاسفانه امکانات و بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح در اختیار ثبت اسناد و املاک نیست و باید همه دستگاه ها به این سازمان کمک کنند.
نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با حضور دادستان ها و کارشناسانی از استان های مازندران ، گیلان ، اردبیل ، فارس ، خراسان رضوی، گلستان و البرز روزهای 27 و 28 تیر در گرگان برگزار شد.
در دو روز برگزاری این سمینار در قالب هفت پنل ،درباره تصرفات غیرقانونی اراضی و راهکارهای پیشگیری بحث و تبادل نظر شد واقدامات قضایی و جنبه بازدارندگی احکام صادر شده در دادگاه ها بررسی گردید.

702

کد خبر: 818446

وب گردی

وب گردی