جزئیات بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اراک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا نظام آبادی اظهار کرد: این جشنواره در دو موضوع دینی و فرهنگی و در 3 بخش استادان، دانشجویان و کارکنان و در 34رشته برگزار خواهد شد.

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک میزبان 32 استان از سراسر کشور است، اظهار کرد: تحویل آثار طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه از تاریخ 96/4/31 لغایت 96/5/4 توسط دبیران شورای قرآن و عترت 32 استان کشور تحویل دبیرخانه جشنواره واحد اراک می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خاستگاه و بنیانگذار اولیه فعالیت ها و مسابقات قرآن و عترت در کشور است، افزود: جا دارد از زحمات استاد فرهیخته دکتر علی شریف (ره) و محمد علی خواجه پیری از بزرگواران قرآنی به نیکی یاد کرد.

رئیس بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد با بیان اینکه داوری آثار از تاریخ 96/5/10 آغاز و تا نیمه اول شهریور 96 به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن اول آبان یا دهه اول آذر سال جاری با حضور منتخبان و مسئولان استانی و دانشگاه آزاداسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فعالیت‌های اقتصادی را برای ایجاد حماسه فرهنگی و مسائل فرهنگی را بر مسائل اقتصادی هم مقدم دانستند، افزود: برای هر حرکتی در هر جامعه‌‌ای و برای ایجاد هر مجموعه‌ای ابتدا باید فرهنگ آن فعالیت ایجاد و خلق شود و سپس بر اساس مسائل فرهنگی، مسائل اقتصادی هم پایه‌گذاری شود.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاستگاه مسابقات قرآنی سراسر کشور است و این جایگاه به‌واسطه بسترهای بسیار مناسب فرهنگی است که مرحوم استاد شریف در خصوص فعالیت‌های قرآنی پایه‌ریزی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با بیان اینکه همه فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مسائل فرهنگی ـ اخلاقی و دینی پایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره های قرآنی و دینی در همین راستاست و امید است دانشگاه آزاد اسلامی اراک بتواند در مسائل مذهبی و دینی سرآمد دانشگاه‌های استان مرکزی و دانشگاه های کشور باشد.

نظام‌آبادی بیان کرد: برای استفاده بهینه و مطلوب از بودجه فرهنگی دانشگاه، پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم و نیاز به نقشه راهی داریم که این نقشه راه باید برگرفته از منویات مقام معظم رهبری، آموزه‌های دینی و رهنمودهای بزرگان و سند چشم انداز دانشگاه‌های جهان اسلام باشد و در رأس همه این‌ها باید قرآن که چراغ هدایت و قطب‌نمای این نقشه راه است مد نظر قرار گیرد.

200/202

منبع:آنا

کد خبر: 818488

وب گردی

وب گردی