جمالی: گفته های نخست وزیر رژیم صهیونیستی  صرفا حرافی و اضافه گویی است/   ایران هیچگونه پایگاه نظامی در عراق و سوریه ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تاسیس و تقویت پایگاه های نظامی ایران در سوریه، لبنان و عراق گفت: ما رژیم صهیونیستی را تنها یک غده سرطانی میدانیم و گفته های نخست وزیر این رژیم صرفا حرافی و اضافه گویی است.

محمد جواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استقرار پایگاههای زمینی، هوایی و دریایی ایران در عراق ،سوریه و لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران در هرجایی که حضور دارد چه به صورت مستشاری و چه در قالب های دیگر به دعوت رسمی نظام ها و حکومت های قانونی همان کشور بوده است و این مسئله در تمام نقاط جهان امری عادی و شناخته شده تلقی می شود و این نوع همکاری ها بطور رسمی صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما رژیم صهیونیستی را تنها یک غده سرطانی میدانیم و به هیچ عنوان به عنوان یک دولت قبول نداریم که به این صورت لفاظی های بی ارزشی را در خصوص ایران بیان می کند و گفته های نخست وزیر این رژیم صرفا حرافی و اضافه گویی است.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر خروج پایگاه های نظامی ایران از عراق، لبنان وسوریه را کاملا ادعای واهی دانست و عنوان کرد: ایران هیچگونه پایگاه نظامی در این کشورها ندارد از سویی دیگر حضور ایران در این کشورها و حمایت لجستیکی و مستشاری به دعوت از خود حکومت های قانونی این دو کشور است ضمن اینکه این چنین کمک هایی که از سوی ایران صورت گرفته مانع از بروز و اشاعه تروریست در منطقه شده است.

جمالی در ادامه با تاکید بر اینکه این چنین ادعاهایی که از سوی اسرائیل مطرح می شود شامل حال خود و امریکا می شود گفت: ما در بسیاری از مقاطع دیدیم که برخی دولت ها صراحتا اعلام می کنند که ما نیاز به امریکا نداریم اما دولت امریکایی هیچ توجهی به این گفته دولت مذکور ندارد چرا که ایالات متحده با نفوذ نیروهای نظامی خود در کشورهایی قصد منفعت طلبی از آنها را دارد حاضر می شود و این خود به معنی و منزله نفوذ و تجاوز به حریم یک کشور تلقی می شود.

وی در ادامه اذعان کرد: ما شاهدیم که امریکا در بسیاری از این موقعیت ها بی اجازه و خود مختاری از خود نشان داده و این خلاف دیدگاه بین المللی و چهارچوب های سیاسی کشورهاست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور مستشاری ایران را در راستای مبارزه با تروریسم و حمایت از استقلال کشورها اعلام کرد و بیان داشت: این چنین فعالیت ها با هدف جلوگیری از تاسیس نظام هایی است که برپایه خودمختاری و حکومتی غیر مردمی صورت گرفته است چرا که کشورهایی مانند سوریه و عراق حکومتی مردمی دارد و این خود مردم هستند که سرنوشت سیاسی کشور خود را تعیین می کنند ضمن آنکه جمهوری اسلامی با هر تجزیه حکومتی مانند عراق و سوریه مخالف است.

به گزارش ایسکانیوز چندی پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به پاریس اعلام کرده بود که ایران به دنبال تثبیت جایگاه خود در سوریه ،عراق و لبنان است به همین منظور در حال تاسیس و تقویت پایگاه های نظامی خود در این کشورهاست.

301

کد خبر: 818515

وب گردی

وب گردی