عابدی : از عملکرد چیت‌چیان دلخورم/ انتظار داریم وزرای نیرو و صنعت در کابینه حضور نداشته باشند

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه انتظار داریم وزرای نیرو و صنعت در کابینه حضور نداشته باشند، گفت: ما انتظارمان از رئیس‌جمهور وزرای کارآمد است و اینکه گرایش سیاسی تند نداشته و دارای قدرت تعامل و انتقادپذیری باشند.

به گزارش ایسکانیوز حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تشریح ارزیابی خود از کابینه دولت، اظهار داشت: آقای روحانی قول داده که کابینه خود را جوان کند پس انتظار داریم که وزرای نیرو و صنعت در کابینه دولت دوازدهم حضور نداشته باشند.

وی افزود: در رابطه با تیم اقتصادی باید بگویم که وزیر اقتصاد بسیار خوب کار کرده و من اگر جای آقای روحانی بودم او را حفظ می‌کردم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت خداحافظی تلویحی وزیر ارتباطات، تصریح کرد: عملکرد آقای واعظی هم مطلوب بود اما به هر حال این حق رئیس‌جمهور است که وزرای خود را انتخاب کند و متناسب با اهدافی خود و وعده‌هایی که داده است و همچنین انتظارات رأی دهندگان می‌تواند انتخاب کند.

عابدی افزود: به اعتقاد من، وزیر اقتصاد و ارتباطات عملکردی متناسب با انتظارات مردم داشتند البته یک سری اشکالات وجود داشت که فکر می‌کنم مربوط به اقتصاد و دارایی است، مانند مؤسسات مالی که خارج از برنامه‌ریزی‌های وزارت اقتصاد بوده است.

عابدی ادامه داد: درهر صورت این یکی از عوارضی بود که باید مملکت تحمل می‌کرد. رشد بی‌رویه و قارچ‌گونه مؤسسات مالی یکی از این عوارض بود که در هشت سال قبل اتفاق افتاد و قابل پیش‌بینی بود که اینها برنامه دقیقی ندارند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خصوص کاهش تورم، رابطه‌های اقتصادی، جذب سرمایه خوب عمل شد، اما باید گفت مشکل عمده ما در بخش اقتصادی است و این به وضعیت کلی و شرایط کشور مربوط می‌شود که قسمت اعظم آنها به موضوع تحریم‌ها بازمی‌گردد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: از بین رفتن آثار تحریم‌ها زمان زیادی می‌طلبد و شرایط کشور هم به صورت ویژه است، به عنوان مثال؛ اگر در سال 84 ما سالانه 500 الی 600 هزار شغل ایجاد می‌کردیم، اگر الان هم موفق شویم به این میزان شغل ایجاد کنیم، آن زمان و رودی برای شغل کمتر از 600 هزار بود، اما اکنون این میزان بیشتر از یک میلیون است؛ یعنی شرایط به صورت ویژه‌ای است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت گزینه‌ای برای وزرای کابینه خود به فراکسیون معرفی کرده و یا فراکسیون در این زمینه به روحانی مشورت داده است یا خیر، افزود: بنده اطلاعات کافی در این زمینه ندارم، اما کمیته تعامل، تصمیمات این زمینه را اتخاذ می‌کنند اما اطلاعات من دقیق نیست.

عابدی درباره سؤالی مبنی برا اینکه فراکسیون رضایت کافی از عملکرد وزرای کابینه دولت یازدهم دارد یا خیر، پاسخ داد: عقیده من این است که ما باید به اهداف و عملکرد دولت نگاه کنیم نه به افراد و وزرا، چرا که به عنوان مثال؛ ممکن است خط سیاسی و مشی واعظی وزیر ارتباطات با اصلاح‌طلبان نباشد، اما عملکرد مثبت بسیار خوبی داشته است و در حقیقت می‌خواسته در جهت تقویت فضای تبادل اطلاعات آزاد عمل کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بنابراین اینکه حتماً یک وزیر در اردوی خاص سیاسی باشد، به اعتقاد من نمی‌شود ملاک قضاوت قرار گرفت، بلکه باید عملکردها را بررسی کنیم، به عنوان مثال؛ بنده نمی‌دانم خط سیاسی وزیر نیرو چیست و اصلاً برایم مهم نیست اما از عملکرد او دلخورم و عملکرد او را قبول ندارم، چرا که برای بحران آب، برنامه، طرح و مدیریت و همچنین دانش کافی برای برنامه‌ریزی برای بحران آب ندارد، بنابراین نمی‌توانیم از یک وزیر خوب از او نام ببریم، حال مواضع سیاسی او هر چه که می‌خواهد باشد.

عابدی در خاتمه عنوان کرد: ما انتظارمان از رئیس‌جمهور وزرای کارآمد است و اینکه گرایش سیاسی تند نداشته و دارای قدرت تعامل و انتقادپذیری باشند.

منبع: فارس

کد خبر: 818535

وب گردی

وب گردی