تلاش برای ایجاد فرودگاه‌های جدید

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر که در حوزه فرودگاهی در حال اقدام برای ایجاد فرودگاه‌های جدید هستیم گفت: فرودگاه مشهد جزو فرودگاه‌های درجه یک منطقه به حساب می‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ رحمت‌اله مه‌آبادی در افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سال ۹۶ مدیران فرودگاه‌های کشور در تهران با اشاره به اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر اظهار داشت: سازمان شرکت ما سازمانی ملتهب بود که با تلاش‌های همه دوستان و لطف خدا، آرامشی مثال‌زدنی بر آن حکمفرما شده و در پی آن اتفاقات خوبی نیز افتاده است. مثلا امروز فرودگاه مشهد جزو فرودگاه‌های درجه یک منطقه به حساب می‌آید.
مه‌آبادی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصریح کرد: در حوزه ناوبری هوایی باید تکلیف طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر را روشن کنیم. همچنین اتوماسیون‌ها، تجهیزات و لوازم لازم فرودگاهی و پروازی خریداری شده‎اند که تعداد زیادی از آن‌ها در حال نصب هستند.
او ادامه داد: در حوزه فرودگاهی در حال اقدام برای ایجاد فرودگاه‌های جدید هستیم. مصداق آن هم فرودگاه اهواز است که اراضی خوبی را برای گسترش فرودگاه به تملک درآورده است.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت گفت: ما باید در زمینه ارتقای تسهیلات نیز تلاش کنیم و این موضوع نیز یکی از اهداف اساسی ماست.
مه‌آبادی ضمن اشاره به ویژگی‌های مدیران لایق فرودگاهی خاطرنشان کرد: برای انجام کار‌ها فقط وجود فرد کافی نیست بلکه افراد شایسته باید در صنعت وجود داشته باشند. مدیران ما باید شجاعت کار کردن و تصمیم‌گیری داشته باشند. آن‌ها باید قابل اعتماد، دارای اخلاق حرفه‌ای، آینده‌نگر، عادل، آرام، همراه و هم‌مسیر ما باشند.
او با اشاره به اهمیت آموزش در هر سیستمی ادامه داد: مدیران لایق می‌توانند سیستم را سر پا نگه دارند و برای به دست آوردن چنین مدیرانی، آموزش یک امر حیاتی است. آموزش واقعی، ایجاد عطش یادگیری در بین کارکنان است. آموزش نباید صوری باشد و حتما باید به کیفیت آن توجه ویژه‌ای شود. باید دقت شود تا آموزش‌ها واقعی و دارای تاریخ مصرف باشند تا قیمت افراد را بالا ببرند.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در پایان خاطرنشان کرد: ما افرادی می‌خواهیم که بتوانند در همه فرودگاه‌ها کار کنند و حتی بتوانند وارد صنعت بین‌المللی شوند و بدرخشند که این موضوع دور از دسترس نیست.
حسین اسفندیاری؛ قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی نیز طی سخنانی بر ضرورت برگزاری دوره‎های مفید تاکید کرد و از برنامه‎ریزی انجام شده برای برگزاری دوره‎های ضروری ویژه مدیران خبر داد.
اسفندیاری گفت: مدیران فرودگاهی باید بتوانند از مراکز فرودگاهی اروپایی بازدید داشته باشند، زیرا داشتن قدرت منوط به داشتن علم است و ما باید روی علم و دانش خود کار کنیم.

ضرورت توجه به تمامی ارکان حراست برای ارتقای سطح امنیت شرکت فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید براینکه حراست یکی از پیشران‌های توسعه هر سازمان است، گفت: امروز سازمان‌ها در معرض انواع تهدیدات هستند که حراست باید برای مقابله با آن راهکار مناسب در نظر بگیرد.
رحمت‌اله مه‌آبادی در سومین همایش سراسری رؤسا، مسئولین و کارکنان حراست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تهران گفت: کار حراست ایجاد امنیت است و امنیت یعنی ایجاد فضایی که فرد و جامعه در آن احساس آسیب‌پذیری نکند. حراست واحدی آرامش‌آفرین است که می‌تواند بسترساز توسعه باشد و قطعا یکی از پیشران‌های توسعه در هر سازمانی نیروی کارآمد آن است.
او ادامه داد: جایگاه امنیت‌آفرینی حراست و ارتباطی که با "واجا" دارد، بسیار مهم است. امروز چتر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوایی بر کشور گسترده شده است.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره تهدیدات موجود در جامعه اظهار کرد: تهدید امنیت؛ تمام متغیرهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در بر می‌گیرد. امروز جنبه تخصصی کار حراست، مظلوم مانده است. همان اهمیتی که ناوبری هوایی دارد، این واحد هم دارد، زیرا نبود آن به همه بخش‌ها ضربه می‌زند. حراست وظیفه دارد که بخش‌های مرتبط صنعت هوانوردی و صنعت هوایی را به یکدیگر متصل کند.
مه‌آبادی افزود: تمام ارکان حراست باید ارتقای سطح امنیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را در نظر بگیرد و کارایی عملیاتی را افزایش داده و هزینه سرانه امنیتی را کاهش داده است.
مه‌آبادی با اشاره به فساد سازمان‌یافته در برخی سازمان‌ها ادامه داد: فساد سازمان‌یافته، بزرگ‌ترین دشمن نظام است، فسادی که امروز بسیار قدرت گرفته و ایستادگی در مقابل آن سخت به نظر می‌آید. شبکه فساد، مدیران سالم را اذیت می‌کند و حراست باید حواسش به همه چیز باشد. البته حفظ آبروی کارکنان از واجبات هر دستگاهی است.
او با بیان اینکه حراست از ارگان‌های مهم تذکر است، گفت: حراست باید مراقب مدیران و کارکنان باشد، نه اینکه در انتظار به دست آوردن بهانه‌ای از آنان بنشیند.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: مدیران ما باید به تقویت حرفه‌ای دانش کارکنان حراست بپردازند تا به طراز جهانی برسند. متأسفانه نیروهای حراست اغلب مظلوم واقع می‌شوند، در حالی که کار بسیار ارزشمندی دارند.

مهم‌ترین مقوله حراست، اولویت‌بندی است

در این مراسم حسین اسفندیاری، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی نیز گفت: مهم‌ترین مقوله حراست، بحث اولویت‌بندی است. حراست باید بستر رشد و تعالی سازمانی را برای کارکنان فراهم سازد. در حکومت الهی انسان‌ها راه عبودیت و بندگی را طی می‌کنند.
در این مراسم جابر انصاری رئیس حراست وزارت راه و شهرسازی، فاطمی‌نیا معاون ریاست سازمان حراست کل کشور، علی کرمی ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی و درآمد، اسماعیل‌پور نماینده وزارت اطلاعات، معصومه ابراهیمی عضو هیات مدیره، مشاور امور بانوان و خانواده و راهبر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فیروزی‌پور مشاور مدیر عامل و مدیر کل حراست شرکت حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم نیز رحمت‌الله فیروزی‌پو، ر. مشاور مدیر عامل و مدیرکل حراست از اقدامات کارکنان حراست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقدیر و از آنان تشکر کرد و به حاضران در این نشست خیرمقدم گفت.

401

کد خبر: 818536

وب گردی

وب گردی