دریافت مالیات از منازل خالی نیازمند سامانه اطلاعاتی کار آمد

عضو اتحادیه انبوه سازان تهران «دریافت مالیات از خانه های خالی را بسیار پیچیده و هزینه بر» دانست و گفت: تحقق پذیری این قانون درگرو طراحی سامانه اطلاعاتی جامع و کار آمد است.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج رهبر در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که مصوبه قانونی مبنی بر دریافت مالیات از خانه های خالی از چند سال قبل در کشور مطرح است، افزود: این مصوبه از نگاه وزارت اقتصاد و دارایی دارای ایرادات و مشکلات جدی بود.
او اظهارداشت: شناسایی هزینه های بالای خانه های خالی به نسبت دریافت مالیات از جمله این نواقص بود که قانون مسئولیت مزبور را به وزارت راه و شهرسازی واگذار و این وزارتخانه مکلف به طراحی سامانه ای در این زمینه شد.
عضو اتحادیه انبوه سازان تهران گفت: جمع آوری داده ها در خصوص خانه ها خالی بسیار پیچیده است و باید بصورت دقیق عمل شود.
او در ادامه با بیان اینکه دریافت اطلاعات مورد نظر نیازمند یک سیستم منسجم و کار آمد است، افزود: سامانه مشاوران املاک به دلیل در اختیار داشتن کد رهگیری معاملات اعم از فروش و اجاره می تواند در زمینه کمک حال باشد ولی نکته حائز اهمیت در این بین اینکه گذر تمامی معاملات از مسیر سامانه مشاوران املاک نمی گذرد.
رهبر اضافه کرد: بخش زیادی از معاملات اعم از خرید، فروش و اجاره در سطح کشور خارج از سامانه مشاوران املاک و بصورت دستی یا سنتی انجام می شود.
او در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: جدا از این شناسایی خانه های خالی بصورت میدانی برای دریافت مالیات خیلی هزینه بر است بنابراین طرح ریزی یک راهکار منطقی و دقیق در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 818537

وب گردی

وب گردی