منصوری: برای تداوم سیر صعودی جودو باید صبور باشیم/ نباید توقع کسب نتیجه در مسابقات جهانی بوداپست را داشته باشیم

سرمربی تیم ملی جودو ایران گفت: برای تداوم سیر صودی جودو باید صبور باشیم و یکی از اهداف ابتدایی ما مسابقات بازی‌های آسیایی اندونزی و در ادامه المپیک 2020 خواهد بود که جودو را به آرزوی دیرینه برسانیم.

محمد منصوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی جودو اظهار داشت: در چند ماه گذشته من با تیم بزرگسالان مشغول فعالیت بودم اما حالا که رسما به این سمت انتخاب شدم کار سخت‌تر و انتظارات بیشتر شده است. امیدوارم در این وظیفه که به من سپرده شده است روسفید باشم و بتوانم سربلند بیرون بیایم.

سرمربی تیم ملی جودو در خصوص اینکه روند پیشرفت تیم بزرگسالان مانند مسابقات اخیر ادامه خواهد داشت، گفت: جودو یک رشته زمان بر است و اینگونه نیست که ما یک حرکتی را امروز آغاز کنیم و توقع داشته باشیم سریع هم جواب بدهد. اما خدا را شکر یک سیر صعودی در بزرگسالان شروع شده است و امیدواریم ادامه داشته باشد. برای تداوم این سیر باید صبور باشیم و یکی از اهداف ابتدایی ما مسابقات بازی‌های آسیایی اندونزی و در ادامه المپیک 2020 خواهد بود که جودو را به آرزوی دیرینه برسانیم.

وی ادامه داد: این حرکت نیز یک پروسه زمان بر است و اینگونه نیست که ما باید در ماه آینده و در مسابقات جهانی بوداپست نتیجه بگیریم. نه اینکه ما بگویم در مسابقات جهانی به دنبال نتیجه نیستیم اما کار سختی داریم و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی مدون بهتر است. اهداف اصلی ما مسابقات آسیایی اندونزی است و مسابقات جهانی جز اهداف اصلی ما نیست. قرار است در این مسابقات با چند بازیکن حضور داشته باشیم و دنبال موفقیت هم هستیم اما نباید توقع جامعه بالا باشد که ما در مسابقات جهانی دنبال نتیجه باشیم. ما در بوداپست حضور پیدا می‌کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم اما نتیجه‌گیری هدف اصلی ما نیست.

منصوری در خصوص اینکه با چند ورزشکار در مسابقات جهانی حضور خواهیم داشت، گفت: هنوز این مضوع مشخص نشده است اما تا آخر هفته آینده این موضوع را نیز مشخص می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مصدومیت آرنج خجسته در مسابقات جوانان آسیا امکان حضور او در مسابقات جهانی وجود دارد، گفت: هدف اصلی ما برای خجسته مسابقات جوانان جهان و بعد از آن بازی‌های آسیایی اندونزی است و حضور در مسابقات بزرگسالان جهان جز اهداف خجسته نیست. ما برای تک‌تک بچه‌ها برنامه ریزی کردیم و برای این برنامه‌ریزی کادرفنی با مدیر تیم‌های ملی جلسات زیادی داشتند.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان در خصوص عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: همیشه در رده‌ها پایه این اتفاقات می‌افتد. ما اگر سه دوره گذشته را مورد بررسی قرار بدهیم متوجه می‌شویم ژاپن در سال 2015 موفق به کسب 6 مدال طلا و قهرمانی شده است و در سال 2016 اصلا حضور نداشته است و در سال 2017 نیز با کسب تنها یک طلا در جایگاه سوم قرار گرفت. اینگونه نیست همه تیم‌های پایه همیشه در یک سطح کار کنند و نوسانات در این رده سنی بیشتر و طبیعی است.

منصوری در پایان خاطر نشان کرد: در رده‌ها پایه مهمترین اصل مسائل انگیزشی و اعتماد به نفس است و نمی‌توان با قاطعیت گفت که این بازیکن از دیگری بهتر است. چون امکان دارد در روز مسابقه آن بازیکن اصلا خوب نباشد و نتواند هدفمند کار کنند. همه کشورها را نگاه کنید متوجه می‌شوید این نوسانات را دارند اما ما نیز واقعا خوب کار نکردیم و این موضوع را من قبول دارم. در جوانان ما می‌توانستیم حداقل یک مدال طلا را کسب کنیم اما مصدومیت نیز جزیی از ورزش است و مصدومیت خجسته در مسابقه دوم باعث شد با یک دست مسابقه بدهد. ما حتی به او گفتیم مسابقه ندهد اما خجسته گفت بدون دست هم کار می‌کند.

603

کد خبر: 818566

وب گردی

وب گردی