اردوغان به اسرائیل: گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدلاقصی باید برداشته شود

رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اسرائیل تصریح کرد باید در اسرع زمان، گیت های الکترونیکی نصب شده در ورودی های مسجد الاقصی برداشته شده و تنش ها خاتمه یابد.

به گزارش ایسکانیوز از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با رئون ریولین، رئیس جمهور اسرائیل تصریح کرد: مسجد الاقصی برای جهان اسلام حائز اهمیت است و باید در اسرع زمان، گیت های الکترونیکی نصب شده در ورودی های مسجد الاقصی برداشته شده و تنش ها خاتمه یابد.

اردوغان در ادامه ضمن اشاره به حادثه 14 جولای در مسجد الاقصی که منجر به جان باختن تعدادی شد، نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرد و آن را "نگران کننده" خواند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی افزود: باید مسلمانان در چارچوب آزادی دین و عبادت بدون هیچ محدودیتی بتوانند وارد مسجد الاقصی شوند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه، این خشونت غیر قابل قبول است، اظهار داشت: باید به اماکن دینی و مقدس و وضعیت تاریخی آن ها احترام گذاشته شود و مسلمانان در چارچوب آزادی دین و عبادت بدون هیچ محدودیتی بتوانند وارد مسجد الاقصی شوند.

رئیس جمهور اسرائیل نیز با تاکید بر این که تدابیر مذکور جهت تامین امنیت اتخاذ شده است٬ تضمین داد که هیچ گونه تغییری در وضعیت مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت و محدودیتی در آزادی دینی اعمال نخواهد شد.

گفتنی است اردوغان در این باره با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین صبح امروز به صورت تلفنی گفتگو کرد.

802

کد خبر: 818573

وب گردی

وب گردی