آقاجانی: فردا نتایج قطعی انتخابات سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد

رییس ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی به تشریح جزئیات برگزاری این انتخابات پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد آقاجانی در مراسم آغاز انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی گفت: امروز جمعه 30 تیر ماه 96 شاهد انجام انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی هستیم و انتخابات از ساعت 8 صبح در 200 حوزه آغاز شده و تا ساعت 8 شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: کار فشرده ای طی دو ماه در مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران هیات اجرایی صورت گرفته است و حدود 5176 نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده اند.

رییس ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت:حدود 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی دارای حق رای در گروه های 6 گانه پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، داروسازی و لیسانسه های پروانه دار هستند که هر کدام از همکاران می توانند به هم رشته های خود و در شهری که مشغول به خدمت هستند رای دهند.

وی اضافه کرد: این انتخابات تجربه مهم و جدیدی در کشور است چرا که رای گیری هم به صورت حضوری و هم الکترونیک برگزار می شود و همکاران می توانند از یکی از این 2 گزینه برای این رای گیری استفاده کنند.

معاونت درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در 200 حوزه انتخابیه، 58 حوزه دارای هیات مدیره 17 نفره خواهند بود یعنی در شهرستان هایی که 500 نفر از اعضای سازمان در آن مشغول به کارند.همچنین در 142 حوزه دارای هیات مدیریه 11 نفره هستند یعنی شهرهایی با کمتر از 500 نفر عضو این شرایط را دارند.

وی اضافه کرد: اعضای محترم سازمان بعد از ارسال کد ملی به 2000190 و در یافت کد رمز 12 رقمی می توانند دبا مراجعه به سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir رای خود را ثبت کنند و اگر در روند انتخابات سوال و یا مشکلی وجود داشت شماره 81454700 پاسخگوی اعضا سازمان و کاندیداهای محترم است. همچنین شماره مستقلی نیز در همه حوزه ها برای ارتباط مستقیم با ستاد مرکزی وجود دارد.

دکترآقاجانی تاکید کرد: با تلاش همکاران ان شاالله فردا نتایج قطعی انتخابات اعلام خواهد شد و با اعلام نتایج، هیات مدیره های شهرستان ها تشکیل خواهدشد. سپس هیات مدیره شهرستان ها شورای مرکزی نظام پزشکی را تشکیل می دهند تا در نهایت این شورا در تاریخ اول شهریور ماه مصادف با روز پزشک رییس کل سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.امیدواریم این انتخابات گام بلندی برای سلامت مردم باشد و به پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت کمک کند.

701

کد خبر: 818624

وب گردی

وب گردی