کره جنوبی خواستار پاسخ همسایه شمالی به پیشنهاد مذاکره نظامی شد

کره شمالی حاضر نشده است به پیشنهاد کره جنوبی برای آغاز مذاکرات نظامی مشترک پاسخ دهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کره جنوبی پیش از این خواستار مذاکره نظامی مستقیم با کره شمالی شده بود ولی پیونگ یانگ تا امروز جمعه حاضر به پاسخ دادن به این درخواست نشده است.

بر اساس این گزارش عدم پاسخگویی کره شمالی به این درخواست موجب شده است تا احتمال مذاکره مستقیم برای کاهش تنش بین دو کشور به حداقل ممکن برسد.

کره جنوبی اوایل هفته جاری پیشنهاد داده بود تا مذاکرات نظامی با کره شمالی در یک روستای مرزی با هدف کاهش دشمنی و خصومت انجام شود. این پیشنهاد پس از آن مطرح شده بود که کره شمالی یک سری آزمایش های موشکی را انجام داده و در تازه ترین اقدام خود یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت شلیک کرده است.

ولی کره شمالی تاکنون سکوت اختیار کرده و این مساله موجب شده تا وزارت دفاع کره جنوبی اذعان کند که عملا امکان برگزاری نشست مشترک با مقام های کره شمالی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در سخنانی تاکید کرد: این یک ماموریت فوری برای کاهش تنش بین دو کره است تا به صلح و ثبات در شبه جزیره کره دست یابند. ما از کره شمالی می خواهیم تا به پیشنهاد مذاکره ما پاسخ دهد.

این نخستین مذاکرات رسمی دو طرف در این فرمت از دسامبر 2015 میلادی به شمار می رود. دو کره پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی هیچ گونه توافق آتش بس و صلحی را امضا نکرده اند و همچنان از نظر فنی در جنگ قرار دارند.

شبکه سی ان ان نیز روز پنجشنبه به نقل از مقام های آمزیکایی اعلام کرده است که نشانه هایی از آمادگی های مقدماتی برای شلیک یک فروند موشک دیگر قاره پیما توسط کره شمالی مشاهده شده است.

منبع: تسنیم

۸۰۱

کد خبر: 818634

وب گردی

وب گردی