هوانیروز ارتش متعلق به اسلام است/ تاکید بر سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد در بالگردهای ارتش

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز ارتش پس از دفاع مقدس به بومی‌سازی، خودکفایی و نهضت قطعه‌سازی توجه کرد و اقدامات ارزشمندی در حوزه سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران، با تبریک آزادی موصل توسط رزمندگان اسلام، گفت: اقتدار موشکی نیروهای مسلح ایران قلب دشمنان را نشانه گرفت و آنها را به لرزه انداخت.

وی با بیان اینکه هوانیروز ارتش یکی از یگان‌های قدرتمند ارتش است، اظهار داشت: همانطور که فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است هوانیروز نه تنها متعلق به ارتش و ملت ایران بلکه متعلق به اسلام است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: هوانیروز نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب داشت و همینطور در 8 سال دفاع مقدس 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 256 شهید تقدیم انقلاب کرد.

قربانی گفت: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نیست که هوانیروز در آن نقش مؤثر و بارزی نداشته باشد و در عملیات والفجر 8 شاهد سرنگونی هواپیمای پیشرفته عراقی توسط بالگردهای کبری هوانیروز بودیم که یکی از افتخارات ارتش است.

وی با بیان اینکه هوانیروز در عملیات مرصاد نقش محوری داشت، گفت: همانطور که شاهد بودیم رژیم بعث و صدام پس از قطعنامه به آن وفادار نبودند و صدام که نیروی بالقوه منافقین را در اختیار داشت و از طرفی هم می‌خواست از شر آنها خلاص شود با مسعود رجوی خائن،‌ سناریویی پیش‌بینی می‌کند که از سمت غرب به کشور ما حمله کنند و این از کارهای آقای بنی‌صدر و صدام بود.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: پس از ستون‌کشی نظامی منافقین با حمایت صدام به کشورمان بالگردهای هوانیروز و رزمندگان سپاه و بسیج و ارتش وارد عمل شدند و رزمندگان بسیج و سپاه توسط بالگردهای هجومی هوانیروز در پشت سر منافقین هلی‌برن شدند و محاصره صورت گرفت و اولین راکت بالگردهای ما به انبار مهمات منافقین که در یک ماشین بود، اصابت می‌کند.

قربانی ادامه داد: 56 بالگرد هوانیروز در این عملیات حضور داشتند و 425 ساعت پرواز عملیاتی کردند که نتیجه آن انهدام 154 تانک و خودروی منافقین بود. در این عملیات کمر منافقین شکست.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش پس از دفاع مقدس به پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش، سپاه و مرزبانی پرداخت و به بومی‌سازی، خودکفایی و نهضت قطعه‌سازی توجه کرد و اقدامات ارزشمندی در حوزه سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد داشته است.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای مقابله با گروهک‌های معاند دارد و خطاب به دشمنان اعلام می‌کنیم چنانچه قصد تعرض به خاک ایران را داشته باشند، پاسخ ما به آنها همان سرب داغی خواهد بود که به دهانشان ریخته می‌شود.

301

کد خبر: 818687

وب گردی

وب گردی