نمی‌توان در مقابل اخبار تخلف و تقلب علمی برخی از مسئولان سکوت کرد

عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه نمی‌توان در مقابل اخبار تخلف و تقلب علمی برخی از مسئولان سکوت کرد، گفت: کمیسیون آموزش وظیفه دارد سکوت سؤال‌برانگیز خود را بشکند.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد بوربور عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با انتقاد از حمله به نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضائیه تأکید کرد: حمله به نهادهای انقلابی، هیچ سودی برای مردم نخواهد داشت.

وی افزود: امروز کشور دوباره تورم دو رقمی را تجربه می‌کند و مردم شاهد گرانی مایحتاج روزانه خود هستند. مشکل سپرده‌گذاران با بانک‌ها و مؤسسات مالی هنوز سر و سامان نگرفته است؛ در حالی که مسئولان و دولتمردان گرفتار بازی‌های سیاسی خود هستند، آسیب‌های اجتماعی بی‌سر و صدا رشد می‌کنند و اخبار برخی مصادیق آن مانند کودک‌آزاری بسیار تلخ است.

دبیر انجمن مستقل دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه هزاران خانواده در حاشیه‌های شهر از حداقل‌ها محرومند و میلیون‌ها نفر از فقر رنج می‌برند، گفت: چنین مسائل دردناکی برای جریان مؤمن انقلابی دردی بزرگ است.

بوربور با بیان اینکه مبارزه با فساد، از لوازم پیشرفت کشور است، تصریح کرد: متأسفانه برخورد با فساد و اظهارنظرهای مطبوعاتی و انتخاباتی محدود شده و برخی مسئولان کشور، فساد را نه یک مشکل که یک بهانه برای تخریب رقبای سیاسی خود می‌دانند.

وی افزود: قوه قضائیه حق کوتاه آمدن از حقوق مردم را ندارد، باید مشخص شود در جمهوری اسلامی ایران زیر لوای حمایت پدر و برادر نمی‌توان به مردم خیانت کرد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه حمایت از قوه قضائیه در برخورد با دانه‌درشت‌ها وظیفه همگان است، ادامه داد: قوه قضائیه پیگیری پرونده رئیس‌جمهور جناب آقای حسین فریدون را آغاز نموده است. انتظار می‌رود جریانات سیاسی به جای غوغاسالاری، با احترام به قانون، زمینه را برای بررسی دقیق و کامل این موضوع فراهم کنند و از این قوه در راستای عمل به وظایف عمل کنند.

وی با اشاره به پرونده فریدون گفت: در کنار این پرونده، مسئله تحصیل ایشان در مقطع دکتری است؛ به عنوان یک نهاد دانشگاهی به هیچ وجه نمی‌توانیم در مقابل اخبار تخلف و تقلب علمی برخی از مسئولان سکوت کنیم. امیدواریم نهادهای مسئول مانند کمیسیون آموزش و قوه قضائیه به این مسئله ورود کنند و نگذارند ظلمی که در بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها روا شد، بار دیگر تکرار شود.

بوربور همچنین با اشاره به موضوع رساله دکتری آقای روحانی گفت: مسئله دیگر در زمینه تخلفات علمی، موضوع رساله دکتری آقای روحانی است؛ اسناد این تخلف و اعتراض کسانی که از آنها تقلب شده است، به مراجع ذیصلاح داده شده و اقدامی صورت نگرفته است، اگرچه انتظار داشتیم وزارت علوم منصفانه و با حفاظت از علم و دانشگاه این موضوع را بررسی کند، اما خبری نشد.

دبیر انجمن مستقل دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی باید سکوت سؤال‌برانگیز خود را بشکند، گفت: دانشجوی عادی که از حمایت‌های خاص برخوردار نیست، اگر مرتکب چنین تخلف علمی شده بود، چه برخوردی با وی می‌شد؟ اگر بنا باشد مسئولان عالی نظام با کپی‌برداری از داشته‌های دیگران به پست و مقام برسند، حقوق‌های کلان دریافت کنند و با آنها برخوردی نشود، چه تضمینی وجود دارد که این موضوع به یک رسم همیشگی در میان مسئولان تبدیل نشود.

وی همچنین در مورد کابینه دوازدهم گفت: نباید معیار اصلی انتخاب مدیران و وزیران کشور، معیارهای سیاسی و جناحی باشد؛ به شعارهای ایام انتخابات توجه شود و شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه مورد توجه قرار گیرد.

بوربور تأکید کرد: ایران امروز نیازمند حرکت و اقدام سیاسی جدی از سوی دولت جوان و کارآمد است که بدون تقسیم‌بندی و دوقطبی‌سازی و با توجه به ظرفیت‌های داخلی، به تحقق وعده‌های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رفاه برای حدود ۸۰ میلیون ایرانی بیاندیشد؛ امیدواریم کابینه دوازدهم، کابینه انقلابی و موفق در عمل به وعده‌های خود باشد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با اشاره به قراردادهای وزارت نفت گفت: این وزارتخانه قراردادهای پر از ابهام و سؤال‌برانگیزی با برخی کشورهای بدسابقه منعقد کرده است. جناب وزیر نفت که در سال ۹۲ گفتند یک هفته‌ای کرسنت را حل می‌کنند، بعد از چهار سال نه تنها کرسنت را حل نکردند، بلکه قراردادی جدید دارای شائبه‌های فراوان امضا کردند.

دبیر انجمن مستقل دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه وزیر نفت حق پنهان‌کاری ندارد، گفت: شما مجاز نیستید به مردم خسارت کم‌توجهی خود را بپردازید؛ کسی مخالف استفاده از تجربیات دیگر کشورها نیست، بلکه ما مخالف ضربه زدن به منافع ملی از طریق اعتماد به شرکت‌های بدعهد مانند توتال از سوی مدیران خودباخته هستیم.

301

کد خبر: 818696

وب گردی

وب گردی