برگزاری مراسم چهلم شهید سید رضا ثابتی در آبادان

آئین بزرگداشت اربعین شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در مصلای ثامن‌الائمه(ع) آبادان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسب اربعین شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی محفل بزرگداشتی در آبادان برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، دوستان، آشنایان و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مصلای ثامن‌الائمه(ع) آبادان در کنار مزارمطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد و مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر یاد و خاطره جوان شهید خود را گرامی داشتند.

در آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در این مراسم حضور داشت و سخنانی را بیان کرد.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز در برنامه بزرگداشت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و به این شهید ادای احترام کردند.

در حاشیه این برنامه، سید ریاض ثابتی، برادر شهید سید رضا ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برادر شهیدم یک جوان ورزشکار پر انرژی بود که خیلی در امور خیر شرکت داشت.

وی در ادامه ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های مهم شهید سید رضا ثابتی بیان کرد و ادامه داد: ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال سرمدار دفاع از ولایت در آبادان بود و در همین راستا نیز کلیپ‌هایی ساخت و در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش تسنیم، شهید سید رضا ثابتی در 30 شهریور ماه سال 1356 در آبادان دیده به جهان گشود و به عنوان پنجمین فرزند شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

وی یکی از جوانان ورزشکار آبادانی است که در اداره بندر و دریانوردی آبادان اشتغال داشت و برای پیگیری امور خود به دفاتر یکی از نمایندگان مجلس مراجعه کرده بود.

این جوان رشید روز چهارشنبه 17 خرداد ماه مقارن با 12 رمضان المبارک سال 1438 هجری قمری در حمله تروریست‌ها به مجلس شورای اسلامی ناجوانمردانه به فیض شهادت نائل شد.

بعد از حادثه تروریستی مجلس این جوان آبادانی با خانواده خود تماسی برقرار نکرد و به تماس‌هایی که با وی گرفته شد نیز پاسخ نداد، تا اینکه به خانواده‌اش اطلاع دادند در میان شهدا یک نفر غیرقابل شناسایی وجود دارد زیرا تیر به صورتش اصابت کرده بود.

برای شناسایی پیکر مطهر شهید دو نفر از بستگان مراحعه کردند که بر اساس مشخصات ظاهری پیکر پاکش احراز هویت شد.

شهید سید رضا ثابتی از ورزشکاران آبادان بود که برای تیم‌های فوتبال صنعت نفت و جم نیز به میدان رفت.

این جوان آبادانی هنگام شهادت 40 سال سن داشت و از وی دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

901

کد خبر: 818745

وب گردی

وب گردی