پورحاجت: بازخورد همایش مهندسی مکانیک در حوزه های مختلف مثبت خواهد بود

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: همایش مهندسی مکانیک از لحاظ فرهنگی نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در کل حوزه‌های مختلف تخصصی تاثیرگذار است.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص همایش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری که طی ٣ و ٤ مرداد ماه برگزار می شود، گفت: با توجه به اهمیت بحث مهندسی مکانیکب باید اقداماتی برای رشد آن صورت گیرد و همایش پیش رو جهت تقویت برخی از فعالیت های حرفه‌ای در این حوزه برگزار می شود.

او در ادامه گفت: تاکنون حوزه مهندسی مکانیک از توجهات لازم مغفول مانده و همچنین می توان گفت که در حوزه ساختمان بسیاری از تاسیسات مناطق کشور فارغ از ناظر مکانیک هستند، این موضوع در کشور ایران که در حال گذر به سمت توسعه است به عنوان یک نقض بسیار بزرگی تلقی می شود.

پورحاجت با اشاره به مزایای برگزاری همایش مهندسی مکانیک افزود: این همایش از لحاظ فرهنگی نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در کل حوزه‌های مختلف تخصصی تاثیرگذار است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن به زوایای مختلف یک صنعت که در همایش مهندسی مکانیک مورد تبیین قرار می گیرد اشاره و بیان کرد: بازخورد برگزاری همایش و نیز نشست های تخصصی در حوزه های مختلف برای نظام مهندسی مثبت است و در صورتی که تخصص با رویکرد جدیدی انجام شود به طور قطع دستاوردهای آن همایش برای جامعه مثبت خواهد بود.

پورحاجت با بیان اینکه برگزاری همایش مهندسی مکانیک با موفقیت همراه خواهد بود، اظهار داشت: نگاه های مورد نظر در این همایش باید تخصصی باشد و نباید به دنبال برخی از مسائل ابتدایی باشیم، تاکنون بسیاری از همایش های برگزار شده با نگاه تجاری بود اما امیدوار هستیم که ضمن تخصصی بودن همایش پیش رو، مخاطبین قادر به استفاده های لازم از همایش مورد نظر باشند.

او با تاکید بر اینکه کشور باید خود را به سمت تکنولوژی سوق دهد، گفت: به طور معمول ایجاد تغییرات در کشور کار بسیار دشواری است اما با توجه به اینکه صدا و سیما مهمترین نهادی است که می تواند در این حوزه فرهنگ سازی کند بنابراین نقش رسانه و حضور صدا و سیما در این بخش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه در حوزه تولید مسکن باید به سمت ساختمان های پایدار در حرکت باشیم، افزود: منظور از پایدار، ساختمان هایی است که انرِژی آنها به حداقل رسیده و به لحاظ زیست محیطی و اقلیمی با کشور همخوانی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه تامین انرژی در ایران با هزینه زیادی همراه است، اظهار داشت: منابع انرژی در کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است بنابراین از لحاظ استراتژی مشکلات بسیار بزرگی در کشور وجود دارد که باید از طریق برگزاری همایش های تخصصی و کارهای ملی به نوعی اقدام به فرهنگ سازی کنیم تا از این طریق، مردم موضوع موردنظر را به عنوان قومیت برای خود در نظر بگیرند.

401

کد خبر: 818750

وب گردی

وب گردی