جبهه النصره در آستانه تسلط بر گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز ترکیه

گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) با اعزام نیرو و تجهیزات گسترده درآستانه تسلط بر گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز ترکیه قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز شبکه المیادین امروز (جمعه) اعلام کرد که این گروه تروریستی وابسته به القاعده در چارچوب تلاش ها برای تسلط براین گذرگاه مرزی، نیرو تجهیزات گسترده ای را به مناطق شمالی استان ادلب اعزام کرده است.
جبهه النصره در همین راستا به مواضع گروه دیگر تروریستی موسوم به احرارالشام در روستای عقربات در شمال غرب شهرک الدانا یورش برد.
این گروه پس از تسلط بر شهرک های الدانا و سرمدا و روستای عقربات، گذرگاه باب الهوی را محاصره و تمام مسیرهای ارتباطی و کمک رسانی به نیروهای احرارالشام مستقر در این گذرگاه را قطع کرد.
درگیری های شدیدی هم اکنون در روستای بابسقا در غرب شهرک الدانا میان دو گروه تروریستی درجریان است.
تروریست های النصره در ادامه درگیری ها با احرار الشام، تجهیزات و یگان های نظامی خود را در جنوب در جنوب شهرک معرشورین مستقر کرده است.
هدف این نیروها یورش به مواضع گروه تروریستی احرارالشام در شهرک های جرجناز و معرشمارین درجنوب شرق ادلب است.
همزمان با درگیری شدید میان گروه تروریستی جبهه النصره و احرارالشام، گروه تروریستی تکفیری نورالدین الزنکی دیروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گروه تحریرالشام به ادامه درگیری با گروه تروریستی احرارالشام اصلیترین عامل این اختلاف و جدایی است.
بی اعتنایی تحریرالشام به مصوبات مجلس شورا و صدور بیانیه بدون هماهنگی با شورای شرعی تروریست ها از دیگر دلایل جدایی گروه نورالدین الزنکی از این گروه اعلام شده است.
ائتلاف تروریستی موسوم به 'هیات تحریرالشام' با مشارکت گروه های تروریستی جبهه النصره، نورالدین الزنکی، جیش السنه، جبهه النصار الدین و لواء الحق از 9 بهمن ماه 95 تشکیل و در روزهای پس از آن ده ها گروه بزرگ و کوچک به آن پیوستند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 818752

وب گردی

وب گردی