اعتراض گسترده مردم ترکیه علیه اقدامات اخیر اسرائیل در مسجدالاقصی

نهادهای مدنی ترکیه با برگزاری تجمعات اعتراضی مختلف در سراسر این کشور و با صدور بیانیه ای بسته شدن مسجدالاقصی برای عبادت مسلمانان از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نهادهای مدنی مختلف ترکیه امروز قبل و بعد از آیین نماز جمعه، در واکنش به بسته شدن مسجدالاقصی برای عبادت مسلمانان از سوی رژیم صهیونیستی را در ادامه اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در سرزمین های اشغالی عنوان کردند.
این تجمعات که در شهر آنکارا و استانبول پر رنگ تر بود به طوری که مردم در شهر استانبول قبل از نماز جمعه امروز با تجمع در منطقه ایوب استانبول و با حضور بولنت یلدریم رئیس بنیاد آزادیها و حقوق بشر و کمکهای انساندوستانه ترکیه یک بیانیه مطبوعاتی در محکومیت اسرائیل قرائت کردند.
انجمن آموزش نسل جوان منطقه فاتح نیز امروز در مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول تجمع کرد.
امروز همچنین اعضای انجمن جوانان مبتکر نیز در منطقه بایرام پاشای استانبول تجمعی با شعار 'مسلمانان بیدار شوید اولین قبله مان تحت اشغال است' در پارک یحیی کمال برگزار کردند.
انجمن جوانان آناتولی نیز بعد از نماز جمعه در میدان بایزید استانبول نیز با همراهی نهادهای مدنی تجمعی با شعار 'دفاع از مسجدالاقصی' برگزار کرد.
بنیادها و انجمن های مختلف در شهرهای آنکارا، آدانا، بورسا، یالووا، چاناک قلعه، اسکی شهیر، ساکاریا، بورسا، دیاربکر، بینگول، ادیرنه٬ وان و چندین شهرستان دیگر ترکیه امروز بعد از نماز جمعه تظاهرات اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
به گزارش ایرنا، صبح امروز (جمعه) بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی که قصد برگزاری نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی داشتند، در مقابل باب الاسباط درگیری به وقوع پیوست و نیروهای اشغالگر مانع از ورود نمازگزاران به مسجد شدند.
هفته گذشته نیز نیروهای رژیم اشاغلگر قدس مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شدند.
جمعه پیش پس از شهادت سه فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل، صهیونیست ها به بهانه اقدام به حمله مسلحانه درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کردند.
مقامات رژیم اسرائیل روز یکشنبه ایه هفته اعلام کردند که فلسطینی ها برای ورود به مسجدالاقصی باید از گیت های بازرسی الکترونیکی عبور کنند، اما مردم فلسطین با این شرط مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 818779

وب گردی

وب گردی