نخست وزیر لبنان دوشنبه آینده به آمریکا سفر می کند

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در سفری رسمی و در صدر هیاتی عالیرتبه دوشنبه آینده (دوم تیر-24 ژوئیه) به آمریکا سفر می کند. دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صدر برنامه های الحریری در این سفر است.

به گزارش ایسکانیوز روز جمعه خبرگزاری ملی لبنان سعد الحریری علاوه بر دیدار با ترامپ با «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان و تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
دیدار با مقام های ارشد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نیز جزو برنامه های نخست وزیر لبنان در این سفر قرار دارد.
سعد الحریری را در این سفر «جبران باسیل» وزیر امور خارجه، «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی، «نادر الحریری» رئیس دفتر نخست وزیر و چند تن از مشاوران او همراهی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا یکی از مهمترین موضوعاتی که در این سفر مطرح خواهد شد، تلاش ها در کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه حزب الله است.
کنگره آمریکا در سال 2015 تحریم هایی را علیه حزب الله که از نظر آن کشور جزو گروه های تروریستی است، تصویب کرد.
در دور جدید تلاش ها، نمایندگان کنگره قصد دارند افراد و گروه های همپیمان حزب الله را نیز در لیست تحریم های خود قرار دهند.
بسیاری در لبنان معتقدند به دلیل در هم تنیدگی روابط سیاسی و اقتصادی در لبنان دور جدید تحریم ها علیه حزب الله به کل اقتصاد لبنان آسیب وارد می کند.
به نظر می رسد هیات لبنانی در این سفر به دنبال این است تا با متقاعد کردن مقام های آمریکا دست کم مکانیسم تحریم های جدید را طوری تنظیم کنند که آسیب جدی به اقتصاد لبنان وارد نکند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 818781

وب گردی

وب گردی