نفجم: بی‌باک نمی‌تواند با توجیه کردن تکواندو ایران را درست کند/ برای پیشکسوتانی که به دنبال ترویج  بی‌اخلاقی در تکواندو هستند، متاسفم

رئیس هیات تکواندو مازندران گفت: بیژن مقانلو بعد از باخت حرکت قشنگی انجام داد و همه مسئولیت شکست را گردن گرفت اما بی‌باک با توجیه کردن نمی تواند تکواندو ایران را درست کند.

فیض‌الله نفجم در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص انتقاداتی که بعد از بازگشت تیم ملی تکواندو از مسابقات جهانی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برای برخی از این دوستانی که خود را پیشکسوت می‌دانند و با جمع کردن جوانان کنار خود به دنبال ترویج بی‌اخلاقی در جامعه تکواندو هستند متاسفم هستم.

وی در خصوص انتقاداتی که به او مبنی بر حمایت از فدراسیون تکواندو صورت گرفته است، گفت: برخی از اوقات جواب ابلهان خاموشی است. من فقط یک پیغام به این دوستان که خود را پیشکسوت این رشته می‌دانند می‌دهم که من تا به حال دو ، سه بار قصد استعفا از هیات تکواندو مازندران را داشتم که دوستان گفتند تا انتخاب یک فرد لایق‌تر در پست خود باقی بمانم.

رئیس هیات تکواندو مازندران یادآور شد: قبول مسئولیت هدایت هیات تکواندو، آنچنان پست دهن سوزی نیست که برای آن سر و دست بکشنم. این پست حق و حقوق و مزایایی ندارد و فقط برای اداره آن باید گدایی کرد . من حداقل در این چند سالی که مسئول هیات بودم می‌دانم تکواندو مازندران را از کجا به کجا رساندم و حداقل یک خانه تکواندو با تمام امکانات را 30 ساله برای ساری گرفتم که 7، 8 میلیارد ارزش دارد.

نفجم در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی گفت: من به شخصه انتقاداتی دارم اما باید این اتقادات به گونه‌ای باشد که فضا را از احترام خالی نکند. من در دو موضوع انتقاد خیلی جدی دارم که یکی از آن این است که تیم ملی ما باید با انتخابی انتخاب شود و انتصاب و حاشیه امنیت برای بازیکن در تیم ملی ایران هیچ معنایی ندارد و بازیکن سالاری نیز از همین جا شروع می‌شود.

وی ادامه داد: فدراسیون تکواندو ما تمامی برنامه‌ها و امکاناتی که مدنظر مربیان است را مهیا می‌کند و نمی‌توان انتقادی به کار فدراسیون انجام داد اما فقر تکنیکی در تکواندو رفته رفته زیاد می‌شود . در مسابقات جهانی تنها ابوالفضل یعقوبی از ضربات چرخشی امتیاز گرفت که آن هم شگرد خود او است. هیچ کدام از بازیکنان ما در این مسابقات نتوانستند ضربات سه امتیازی و چهار امتیازی بزنند و این می‌شود فقر تکنیکی که باید بی‌باک به عنوان کسی که در سه سال گذشته در کنار تیم ملی بوده است آن را برطرف کند.

عضو سابق تیم ملی تکواندو تصریح کرد: انتقاد دوم من به اظهاراتی که بی‌باک در خصوص زمان کمی که در اختیار داشته برمی‌گردد و اعتقاد دارم آدم باید اشتباهات خود را گردن بگیرد. بیژن مقانلو بعد از باخت حرکت قشنگی انجام داد و همه مسئولیت شکست را گردن گرفت اما بی‌باک با توجیه کردن نمی تواند تکواندو ایران را درست کند. ما باید حتما بین تکواندو جوانان و بزرگسالان تیم امیدی داشته باشیم. حداقل 20 بازیکن قهرمان جهان و المپیک در رده‌های پایه را می‌توانم نام ببرم که از صحنه تکواندو حذف شدند.

نفجم در خصوص شرایطی که برای خدابخشی و اسبقی به وجود آمده است، گفت: من با بازیکن سالاری به هیچ وجه موافق نیستم و بازیکن باید تا زمانی که بازی می‌کند مطیع باشد. از طرف دیگر باید به گونه‌ای آنها را حفظ کنیم و این دو بازیکن را نیز متوجه حد و حدود خود بکنیم. حیف است با توجه به پشتوانه کمی که ما در سنگین وزن داریم این نفرات که قهرمانان ملی و جهان ما هستند را نیز از دست بدهیم. درخواست من از دوستان این است که اگر می‌شود مصلحت اندیشی کنند تا این دوستان به فعالیت خود ادامه بدهند.

603




کد خبر: 818788

وب گردی

وب گردی